به گزارش ایرنا، علی ملازاده عصر روز شنبه در نشست با اعضای خانه سازمان های غیردولتی استان مرکزی در اراک افزود: تعامل سازمان های مردم نهاد با بدنه عمومی جامعه، استفاده از ظرفیت ها سایر دستگاه ها اجرایی و جلوگیری از جزیره ای عمل کردن مهمترین راهکار رفع مشکلات و آسیب ها اجتماعی در جامعه است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در حوزه آسیب های اجتماعی تاکیدات فراوانی داشته اند و سران قوا را به رفع این آسیب ها با استفاده از ظرفیت های مردمی سفارش فرمودند.
جانشین قائم مقام وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی بیان کرد: نیاز است در حوزه آسیب های اجتماعی که تا خانه ها راه پیدا کرده و به دنبال نابودی نهاد خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی است اقدام موثری صورت گیرد.
*** تفاهم نامه همکاری در موضوعات انسانی بین ایران و سوئد منعقد می شود
دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی نیز در این نشست گفت: این کمیسیون برای افزایش کرامت انسانی می تواند در حوزه موضوعات انسانی و حقوق بشر تفاهم نامه هایی با سایر کشور ها منعقد و دستاوردهایی را در این حوزه به کشور منتقل کند.
دکتر محمدحسن ضیائی افزود: ایران در حوزه بین المللی با برخی چالش های حقوق بشری رو بروست که باید با برنامه های راهبردی و کارشناسانه در این این حوزه گام برداشت.
دبیر کیمسیون حقوق بشر اسلامی بیان کرد:نهاد کمیسیون حقوق بشر اسلامی از 21 سال پیش در کشور ایجاد شده است و به عنوان نهاد مستقل در ایران به فعالیت اشتغال دارد.
عضو کمیته علمی کمیسیون حقوق بشر اسلامی نیز در این نشست گفت: هم اکنون قاضی از علم قضاوت آگاهی کافی داشته ولی مراجعین دعوا در این خصوص از اطلاعات و آگاهی کافی برخوردار نیستند که برای احقاق حق این افراد نیاز است افرادی آگاهی برای تبیین وقایع به قاضی حضور داشته باشند.
دکتر سید محمد هاشمی افزود: کانون وکلا فعالیت خود را از 80 سال پیش در کشور آغاز کرده است کشور هم اکنون در این حوزه از میراث با عظمتی برخوردار است.
وی ادامه داد: کانون وکلا در دوران انقلاب با تغییراتی رو به رو شد که این مهم در 10 سال اخیر مسیر مثبتی را طی کرده است.
یک قاضی دیوان عالی کشور نیز گفت: هدف قاضی و وکیل اجرای عدالت است و قاضی تلاش می کند داوری کند و وکیل نیز تلاش دارد تا موکلش به آنچه که حقش است دست یابد.
مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در این نشست گفت: 6 شبکه تخصصی شامل شبکه خیرین، محیط زیست، شبکه خیرین معلولین، شبکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شبکه علمی و کارآفرینی و شورای هماهنگی شهرستان ها متشکل از 400 سمن در این استان به فعالیت اشتغال دارند.
مهدی سپهری افزود: آگاهی بخشی، مطالبه گری و کمک به بخش دولتی از مهمترین اهداف شبکه ها و سمن ها مردم نهاد است.
وی ادامه داد: هم اکنون با هماهنگی فرمانداری شهرستان اراک کارگروهی برای جمع آوری متکدیان این شهرستان ایجاد شده است تا این شهر به دومین شهر بدون متکدی کشور تبدیل شود.
مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی خاطر نشان کرد: سه شنبه های بدون خودرو، دیوار مهربانی و اجباری شدن آموزش های پیش از ازدواج در شهرستان اراک از جمله اقدام های این شبکه ها در این استان است.
به گزارش ایرنا، دومین همایش ملی حقوق شهروندی به همت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، انجمن فرهنگی و هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی، شهرداری اراک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در 2 نوبت صبح و عصر برگزار شده است.
نمایشگاه مد و لباس از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود که با حضور مسئولان گشایش یافت.
استان مرکزی با جمعیت بیش از یک میلیون و 99 هزار نفر در مرکز کشور واقع شده است .
1955/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.