چشم انداز خوبی در قفسه های مواد غذایی فروشگاه ها به سبب نظم و چیدمان و نورپردازی در سالن هایش دیده می شود و فارغ از نگرانی که این فروشگاه بزرگ، بهترین اقلام را با برند های مرغوب انتخاب کرده با خیال آسوده در میان قفسه ها به انتخاب جنس مورد نظر میپردازی؛
جمعیت زیادی در میان قفسه ها در حال انتخاب اجناس مورد نظرشان هستند و قفسه ها به سرعت پر و خالی می شوند؛یکی دیگر از اجناس مورد نظرت را انتخاب می کنی و شروع به خواندن اطلاعات روی بسته بندی آن می کنی، ناگهان تاریخ تولید آن محصول توجهت را به خودش جلب می کند، تاریخ درج شده روی بسته بندی به تو می گوید که این محصول در دو روز آینده تولید شده است.
از هر کدام از کارکنان فروشگاه سوال می کنی هیچ کدام پاسخ قانع کننده ای به تو نمی دهند و نگران از سلامتی آن را به قفسه باز می گردانی.
طبق قوانین بهداشتی و سازمان استاندارد یک محصول غذایی در یک بازه زمانی مشخص و محدود قابلیت مصرف دارد و فراتر از این می تواند فساد محصول و مسمومیت به دنبال داشته باشد.
مسلما اگر زمان مصرف یک محصول یک سال باشد ماه دوازدهم حداکثر زمان مطلوب استفاده از آن است و پس از آن تاریخ محصول گذشته و قابلیت مصرف ندارد حال اگر شرکتی
2 ماه زمان تولید و توزیع را دستکاری نماید مسلما تاریخ مصرف به بیش از 14 ماه خواهد کشید و عملا مصرف کننده محصولی را دو ماه پس از انقضای مدتش مصرف و چه بسا موجب مرگ وی شود زیرا بعضی از محصولات مانند کنسروها در طی زمانی خاص و گذشتن تاریخ مصرف به شدت مسموم کننده هستند.
عرضه برخی محصولات غذایی با تاریخ تولید در روزهای آینده، این روزها به چالشی برای خریداران تبدیل شده و ابهاماتی را در مورد نحوه نظارت بر عملکرد کارخانه های تولیدکننده و همچنین سالم یا فاسد بودن این نوع محصولات غذایی ایجاد کرده است.
شهردار را با تیم مدیریتی معرفی کنید، بهای هنگفت کاهش وزن غیر اصولی در مراکز لاغری و دستفروشان، سالمند و چهره غمگین شهر نیز از دیگر عنوان های این شماره هفته نامه امیر است.
هفته نامه امیر به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی ابوالفضل نیک عهد منتشر می شود.
7114/3075/ خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.