به گزارش ایرنا، محمدرضا منصوری شامگاه شنبه در دیدار با مردم روستاهای بالقلو، مزلقان و اردمین ساوه افزود:اعتبار استانی این دو شهرستان بیش از 600 میلیارد ریال است که در سال های گذشته بسیار ناچیز بود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شرایط متوازن در روستاها در مقایسه با شهرها و اشتغالزایی با درآمد مناسب، می تواند از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها جلوگیری کند.
وی اظهار کرد: توجه به رفع نیازهای کنونی روستاییان در بحث تامین آب شرب در مصرف خانگی و کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.
منصوری افزود: خشکسالی های اخیر و افت سطح آبهای زیرزمینی و کمبود آب، تولیدات کشاورزان را تحت تاثیر قرار داده که باید برای عبور از این بحران چاره اندیشی کرد.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع این مشکل پیگیرهایی انجام شده تا با تخصیص اعتبار ملی، مشکل در اسرع وقت برطرف شود.
منصوری، توجه به صنعت گردشگری از سوی روستاییان، اعضای شورای اسلامی روستا، دهیاران را ضروری ارزیابی کرد و گفت: این امر جدای از تقویت اقتصاد می تواند باعث اشتغال پایدار روستایی، تبادل فرهنگ و احیای آداب و رسوم شود.
وی با اشاره به پتانسیل ساوه در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی افزود: این عوامل باعث مهاجرت پذیری از نقاط کشور به این شهرستان شده که باید از آن در راستای رشد و توسعه بهره مند شد.

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: برای ایجاد صنعت گردشگری و توسعه صنعت توریسم در روستای بالقلو این شهرستان، مبلغ 10 میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.
محمد بهاروند افزود: در راستای تحقق اهداف این مهم مبلغ 5 میلیارد ریال به مناقصه گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: ایجاد سالن های ورزشی نیز تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی و شکوفایی استعدادهای نسل جوان دارد که در این خصوص با توجه به نیاز مردم روستای بالقلو به سالن ورزشی چند منظوره، سه میلیارد ریال اعتبار در راستای اجرای این طرح ورزشی پیش بینی شده است.
بهاروند تصریح کرد: کمبود آب شرب یکی از مشکلات برخی از ساکنان روستایی شهرستان است که می طلبد با تدابیر لازم و همکاری آب و فاضلاب روستایی این مشکل رفع شود و از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرد.
معاون استاندار مرکزی ادامه داد: ایجاد مناطق گردشگری روستایی نقش موثری در رونق و پویایی اقتصاد دارد که اولویت نخست مدیریت ارشد استان ایجاد قطب های اقتصادی و اشتغال در روستاهاست.
بهاروند گفت: طرح های هادی سبب ساماندهی و اصلاح بافت موجود در روستا و توسعه و رفاه روستاییان می شود که اجرای این طرح در برخی از روستاهای شهرستان از جمله نیازهای اساسی محسوب می شود.
وی، تکمیل اجرای طرح هادی، ضعف آنتن دهی تلفن همراه، اینترنت و کمبود آب شرب را از دیگر تنگناهای مردم این روستاها عنوان کرد.
شهرستان ساوه دومین کانون جمیعتی استان مرکزی است.
7114/3075/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.