محمد هادی مهدی نیا روز جمعه در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حاشیه شهر مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازدید مباحث خوبی به دور از هر نوع نگرش جناحی و سیاسی از سوی نمایندگان مردم مشهد، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و مدیران استانی ارائه شد که نقطه قوت برای رسیدن به همگامی، همراهی و تعامل در این حوزه است.
وی با اشاره به تجربه موفق در ساماندهی رودخانه کشف رود اظهار کرد: با همکاری همه بخش ها و عملکرد فراجناحی در این زمینه اکنون شاهد آزاد شدن اراضی کشاورزی در حوزه این رودخانه هستیم.
وی گفت: حاشیه شهر مشهد نیز نیازمند تعامل و عملکرد مشابه است که منتخبان مردم در شورای شهر باید با همین روحیه وارد عرصه شوند.
مهدی نیا با بیان اینکه اعضای پنجمین دوره شورای شهر مشهد نگاه ویژه به حاشیه شهر خواهند داشت افزود: در گذشته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده که باید تقویت شده و تداوم یابد و نواقص آن هم رفع شود.
وی اظهار کرد: ساماندهی حاشیه شهر با تعامل دولت و سایر بخش ها محقق می شود.
رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه مشکلات حاشیه شهر مشهد در طول بیش از سه دهه شکل گرفته و از 70 هزار حاشیه نشین به یک میلیون و 200 هزار نفر رسیده است، ادامه داد: حل این مشکل هم به مرور زمان و در سایه شکل گیری عزم و همت ملی، استانی و محلی محقق می شود.
وی گفت: بخشی از مشکلات حاشیه شهر مشهد مربوط به مبدا و مناطق مهاجر فرست است که حل و فصل آن خارج از حوزه اختیارات شورای شهر و حتی مدیریت استانی می باشد که از جمله آنها می توان به بحران آب، اشتغال و اینگونه مسائل اشاره کرد.
وی افزود: در این زمینه دولت باید چاره اندیشی کند و به عنوان مثال اتصال خط آهن استان به زاهدان و چابهار و حل بحران آب در خراسان رضوی محقق گردد.
مهدی نیا اظهار کرد: علاوه بر آن بودجه های مربوط به حاشیه شهر مشهد نیز به ویژه طی امسال و سال آینده باید به صورت 100 درصدی اختصاص یابد.
وی گفت: طی سال های گذشته به دلیل رکود و تحریم ها بسیاری از ردیف های بودجه ای که باید محقق می شد بویژه بودجه زیارت مغفول ماند اما در دوره جدید باید تعامل مدیریت شهری مشهد با دولت نزدیک باشد و نمایندگان مشهد هم به دور از دیدگاه های جناحی بتوانند در سطح قوای مقننه و مجریه حساسیت و اهمیت این مساله را روشن کنند.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سفر اخیر به مشهد روز جمعه همراه استاندار خراسان رضوی و منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد از مناطق حاشیه این شهر بازدید کردند.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.