مجید نیکی ملکی روز چهارشنبه در نشست پیگیری تفاهم نامه استانداری استان مرکزی و شرکتسرمایه گذاری چینی که در سفر هیات دولت به این استان منعقد شد، افزود: یکی از برنامه های کلان کشور برای تامین منابع مالی اجرای طرح های اقتصادی بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی است و این مهم در بودجه سال جاری نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این راستا امسال حداقل 50 میلیارد دلار از منابع و سرمایه گذاری های خارجی برای اجرای طرح ها استفاده می شود که این رقم علاوه بر سرمایه گذاری های استفاده نشده سال گذشته است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی یاد آور شد: در سفر هیات دولت به این استان که سال قبل انجام شد، تفاهم نامه های برای اجرای طرح های اقتصادی در استان منعقد شد که یکی از آن ها انعقاد تفاهم نامه با شرکت چینی برای حمایت مالی و اجرای طرح های اقتصادی دولتی و غیر دولتی در این استان است.
نیکی ملکی، ارزش این تفاهم نامه را حدود 2 میلیارد یورو عنوان کرد و گفت: روش مشارکت و اجرای این تفاهم نامه در قالب تامین مالی و سرمایه گذاری برای اجرای طرح ها است.
وی ادامه داد: مقرر شده که شرکت چینی شرایط فنی برای تامین سرمایه و مشارکت در طرح های استان مرکزی را در مدت 2 تا سه روز آینده اعلام شود و پس از شناسایی طرح هایی که درخواست استفاده از این منابع را دارند نسبت به عقد تفاهم نامه بین این شرکت و شرکت های اقتصادی استان اقدام شود.
استان مرکزی با استقرار 2 هزار 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به عنوان قطب چهارم صنعت دومین کانون صنایع مادر تخصصی کشور است.
بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پارسال به یک هزار 83 واحد تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شده است که این مهم نقش موثری در افزایش تولید و ایجاد اشتغال جدید در استان مرکزی داشته است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.