به گزارش ایرنا، حسین بختیاری روز دوشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اراک افزود: تنوع مواد مخدر صنعتی و پیامدهای زیانبار ناشی از آن، تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است که می طلبد این مهم به طور جدی پیگیری و با به کار گیری راهکارهای علمی و پژوهشی در امور پیشگیرانه گسترش یابد.
وی بیان کرد: امروز مقابله با کشت گیاه خشخاش و شاه دانه در دستور کار ویژه مسئولان قرار گرفته زیرا افراد و قاچاقچیان به دلیل مرقون به صرفه بودن آن به دنبال سودجویی در این خصوص هستند.
بختیاری در ادامه اظهار کرد: برابر ماده 2 قانون مبارزه با مواد مخدر، اگر فردی اقدام به کشت شاهدانه برای تهیه مواد مخدر کرده باشد از 10 میلیون تا 100 میلیون ریال جریمه نقدی می شود که این قانون در راستای پیشگیری کافی و مناسب نبوده و باید با اقدامات آموزشی مردم و کشاورزان در این خصوص توجیح شوند.
وی عنوان کرد: برگزاری نشست های آموزشی برای دهیاران و معتمدان روستاها، تشریح قانون های وضع شده، مستند سازی، تشکیل کمیته مقابله با عرضه با همکاری قوه قضائیه و دادگستری، تشکیل نشست های توجیهی با اصناف مرتبط مانند عطاری ها و فروشندگان بذر از دیگر راه کارهای کاربردی در این خصوص است.
کارشناس شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در خصوص برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: امحای مواد مخدر در هفت استان کشور در 13 تیر ماه سال جاری برای نشان دادن عزم جمهوری اسلامی ایران در راستای مقابله با این پدیده شوم، برگزاری اولین پویش کارزار رسانه ای گل با همکاری اداره بهزیستی (10 تا 14) تیر ماه سال جاری، برگزاری همایشی با حضور بهبود یافته گان و نشست خبری در راستای انعکاس فعالیت این حوزه در دولت تدبیر و امید از جمله برنامه های تدارک دیده شده در این بخش است.
پارسال بیش از هفت تن و در 2 ماه گذشته 674 کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ در استان مرکزی کشف و ضبط شده است.
7114/3075/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.