نصرالله امیدوار روز یکشنبه در گفت و گو ایرنا عنوان کرد: شهرستان آشتیان در زمینه صنعتی به ویژه صنایع روستایی به نمونه ای موفق از تولید و اشتغال در استان تبدیل شده است.
وی با اشاره به روستای صنعتی زرنوشه تصریح کرد: این روستا نمونه ای موفق در امر تولید اشتغال است به طوری که حتی یک بیکار ندارد و روند مهاجرت معکوس را رقم زده است و این روستا صاحب 37 کارگاه فلزکاری فعال و جریان اشتغال مطلوب است.
امیدوار بیان کرد: با وجود عملکرد موفق صنایع در آشتیان، مشکلاتی وجود دارد که با کمک مسئولان ارشد شهرستان و ستاد راهبری اقتصادی مقاومتی رصد می شود و اقداماتی در جهت رفع آنها در دست انجام است.
وی افزود: در سال گذشته در حدود هشت میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به صنایع روستایی آشتیان پرداخت شد و برخی نیز برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند اما، با سدی تحت عنوان ضامن سنگین مواجه اند که به طور قطع تامین آن توسط واحدهای صنعتی روستایی ممکن نیست.
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان آشتیان گفت: بانک ها برای پرداخت تسهیلات کارگاه را به عنوان تضمین قبول نمی کنند و وثیقه ملکی در تهران را می خواهند که تامین آن از عهده یک تولیدکننده روستایی خارج است و برای رونق تولید و اقتصاد پویا و رشد اشتغالزایی لازم است بانک ها حمایت بیشتری از تولیدگران داشته باشند.
وی عنوان کرد: روستاهای زرنوشه، کریجان و سیاوشان سه روستای صنعتی شهرستان آشتیان است که کارگاه های تولیدی آن مزیت شهرستان به شمار می روند و باید برای توسعه آنها تلاش بیشتری صورت گیرد.
امیدوار تصریح کرد: سال گذشته در آشتیان برای 218 نفر شغل پایدار همراه با بیمه ایجاد شد که و فعالیت برخی صنایع مانند واحد صنعتی چراغ سازی بیش از 100 شغل مستقیم و اشتغالزایی غیرمستقیم را به دنبال داشته است و با تولیدات خود در سطح استاندارد وارد فضای رقابت پذیری شده است.
وی عنوان کرد:این واحد حتی در مقابل واردات ایستاده و در کنار مشاغل سشتقیم زنجیره های تولید را نیز قوت بخشیده و مشاغل خانگی ایجاد کرده است.
وی افزود: برخی کارگاه های روستایی آشتیان نیز وارد عرصه صادرات شده اند به طوری که کارگاه تولید الکل ژلاتینی با پنج مرحله صادرات به عراق ارزآوری برای شهرستان به همراه داشته است و این امر حاصل تهمیدات و حمایت دولت از صنایع روستایی است و باید روند توسعه این حمایت و پرداخت تسهیلات نیز تسهیل شود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان آشتیان سرمایه گذاری افراد را سرمایه گذاری ملی دانست و گفت: درحال حاضر متقاضیان بسیاری برای دریافت تسهیلات مراجعه داشته اند و هشت واحد صنعتی نیز در انتظار دریافت سرمایه در گردش هستند که با ارقام کم به میزان 2 تا 3 میلیارد ریال وارد چرخه تولید می شود اما تاکنون به دلیل تضامین بانکی سنگین در انتظار باقی مانده اند.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید و اشتغال کاهش چشمگیر آسیب ها و ناهنجاری ها اجتماعی را به همراه دارد، اظهار کرد: قوانین را می شود برای توسعه صنعت تسهیل کرد چرا که ایجاد اشتغال، تولید مولد و توسعه زنجیره های تولید اقتصاد کشور را متحول می کند و باید از سنگ اندازی ها کاست.
شهرستان آشتیان با جمعیت بیش از 16 هزار نفر در 95 کیلومتری اراک واقع شده است که دارای 38 واحد صنعتی متشکل از 14 واحد فعال و در حال تولید و 42 واحد صنعتی روستایی است که 50 درصد آن فعالیت دارند.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.