به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا عدالتخواه روز چهارشنبه در جلسه کمیته قضائی حمایت از سرمایه گذاری در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه با تاکید دوباره بر اینکه سرمایه گذار نباید برای ورود به استان ترس داشته باشد و باید امنیت او را تامین کنیم، افزود: دستگاه قضایی برای تامین امنیت سرمایه گذاری در چارچوب قانون و به صورت مشروع آمادگی کامل دارد.
او با اعلام اینکه همه باید به قانون تمکین کنیم، گفت: دستگاه قضایی کارهای قانون شکنانه را از هیچ کسی نمی پذیرد و با کسانی که با هیاهو و جنجال بخواهند کارهای غیرقانونی خود را در قالب سرمایه گذاری و کارآفرینی مشروع جلوه دهند برخورد قانونی خواهیم کرد.
او رفع موانع بر سر راه جذب سرمایه گذاری در استان را یکی از برنامه های دستگاه قضایی استان دانست و اظهار کرد با وجود همه مشکلات و مظلومیت هایی که دستگاه قضایی داشت توانستیم این موانع را برطرف کنیم.
او خواستار ترسیم چهره ای خوب از استان کرمانشاه برای جذب سرمایه گذار شد و تاکید کرد نباید چهره ای از استان ترسیم کنیم که هیچ سرمایه گذاری وارد کرمانشاه نشود.
او آمار 22 درصدی بیکاری را زیبنده استان کرمانشاه که دارای منابع فراوان آب، خاک و نیروی انسانی مستعد است، ندانست و گفت: با برنامه ریزی درست و اصولی می توان از ظرفیت های موجود برای رونق اقتصادی استان و رفع بیکاری استفاده بهینه کرد.

**رهبری حامی اصلی سرمایه گذاری و تولید
رییس کل دادگستری کرمانشاه در ادامه سخنان خود به نامگذاری سال های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب با رویکرد اقتصادی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب حامی اصلی و واقعی سرمایه گذاری و تولید در کشور است.
عدالتخواه با بیان اینکه کوتاهی از جانب مسئولان بوده افزود: رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه گذاری تاکید جدی دارند و همه مسئولان باید این بیانات معظم له را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

**بخش خصوصی مطالبه گر باشد
رییس کل دادگستری کرمانشاه از فعالان اقتصادی بخش خصوصی خواست پیگیر مصوبات و خواسته های خود در جلسات مشترک با دستگاه قضایی باشند و یادآوری کرد که برگزاری نشست های مشترک و ایجاد تعالم و ارتباط می تواند نگرش ها را تغییر دهد و ما را به یک گفتمان مشترک برساند.
عدالتخواه یادآور شد که تولید کنندگان و فعالان بخش خصوصی مسایل و مشکلات خود را با مسئولان دستگاه قضایی استان مطرح کنند تا ما هم به آنها کمک کنیم.
وی از پیشنهاد اعضای اتاق بازرگانی کرمانشاه مبنی بر برگزاری نشست های مشترک و بازدید از واحدهای تولیدی استقبال کرد و گفت: سطح ارتباط و تعامل بخش خصوصی با دستگاه قضایی استان باید بیشتر شود.
او یادآور شد که دستگاه قضایی استان آمادگی تشکیل مرکز داوری و مجتمع رسیدگی به دعاوی اقتصادی استان را با همکاری اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی دارد.

**برخورد جدی با فریبکاری به اسم سرمایه گذاری
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه این جلسه گریزی به مشکلات به وجود آمده در استان بر سر موضوع مکتب گلیم و گبه نیز زد و گفت: فردی به اسم کارآفرین مردم را فریب داد و اگر دستگاه قضایی جلو او را نمی گرفت چالش های جدی در استان به وجود می آورد.
عدالتخواه با بیان اینکه این فرد هر روز 20 میلیارد ریال از مردم پول دریافت می کرد و با فریب مردم توانسته بود آنها را برای واریز پول به صف کند، افزود: این فرد از 26 هزار نفر از مردم استان مبلغ 2هزار و 470 میلیارد ریال نقدینگی جمع آوری کرده بود و مردم را به خاک سیاه نشاند.
او نبود نظارت بر فعالیت این فرد را موجب بروز چنین مشکلی دانست و گفت: این فرد اعلام کرده بود به هر نفر بابت سپرده گذاری 120 درصد سود می دهد که با هیچ عقل و منطقی همخوانی ندارد اما متاسفانه عده زیادی از مردم را فریب داد.
او یادآور شد که دستگاه قضایی با قاطعیت جلو افراد شیاد را می گیرد و از فعالان بخش خصوصی هم انتظار داریم اگر با چنین افرادی روبرو شدند سکوت نکنند و به دستگاه قضایی اطلاع دهند.
وی به برخورد دستگاه قضایی استان با فرد شیاد دیگری خبر داد و افزود: جلو فرد دیگری که در این ارتباط فعالیت می کرد را گرفتیم.
وی تاکید کرد که اگر جلو سرمایه گذاری نامشروع را بگیریم به طور قطع سرمایه گذاری مشروع در استان کرمانشاه رونق خواهد گرفت و دستگاه قضایی با قاطعیت در این ارتباط تلاش می کند.
او اضافه کرد که فرش به عنوان یک صنعت در استان به واسطه فعالیت این فرد شیاد به کلی نابود شد اما در استان همجوار ما به دلیل مدیریت و برنامه ریزی صحیح شکوفا شده است.

**ارتقای کیفیت در اولویت تولیدکنندگان باشد
رئیس دستگاه قضا در استان کرمانشاه در ادامه این جلسه با فعالان اقتصادی استان بر ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی در استان به منظور رقابت پذیری در بازار تاکید کرد و گفت: کشور ما با 80 میلیون تن جمعیت بازار بسیار خوبی برای محصولات داخلی است به شرطی که تولیدکنندگان محصول خوب تولید کنند.
عدالتخواه، تقلب در تولید محصولات را مانع رشد تولید دانست و افزود: اگر اعتماد مردم را جلب نکنید نمی توانید محصولات خود را بفروشید و این باعث رکود در کشور می شود.
او مبارزه جدی با قاچاق سازمان یافته را در دستور کار دستگاه قضایی دانست و از مسئولان و متولیان امر نیز خواست در این ارتباط به صورت جدی وارد میدان شوند.
وی از بانک ها نیز خواست بین افرادی که سرمایه گذار واقعی هستند با افرادی که به منظورهای دیگر از بانک وام می گیرند تفاوت قائل شوند و تولیدکنندگانی را که با مشکل مواجه شده اند را کمک نمایند.
وی خواستار توجه به استان های کمتربرخوردار مانند کرمانشاه در حوزه مالیات شد و گفت: به واحدهای تولیدی ضعیف اجازه رشد و شکوفایی بدهند و زمانی که رونق گرفتند مالیات از آنها بخواهند.

**هدایت سرمایه های سرگردان مردم به سمت تولید
رییس دستگاه قضایی استان کرمانشاه در ادامه از اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی خواست سرمایه های سرگردان مردم در استان را به سمت رونق بخشی واحدهای تولیدی هدایت کنند.
عدالتخواه افزود: برخی از مردم دوست دارند سرمایه های خود را به جایی غیر از بانک بسپارند و از آن بهره برداری نمایند و اتاق بازرگانی برای این تمایل مردم باید راهکاری ارائه کند.
او خواستار بازگرداندن اعتماد مردم به سمت صنعت و تولید شد و گفت: اگر بتوانید سرمایه های خُرد مردم را جذب کنید، بخش تولید هم رونق می گیرد.

**کاهش آمار جرایم استان در سال 95
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه بخش پایانی سخنان خود در این جلسه را به اعلام آمار جرائم استان اختصاص داد و گفت: در حالیکه استان های غرب کشور را به عنوان استان های خشن و ناامن معرفی می کنند اما آمارها نشان می دهد که تعداد پرونده های کیفری در چند سال اخیر روند نزولی داشته است.
به گفته عدالتخواه، تعداد پرونده های ورودی به دادسراهای استان در سال 93، 117هزار پرونده بود که این تعداد در سال 94 به 98 هزار و در پایان اسفند 95 به 92 هزار فقره کاهش یافت.
او پیش بینی کرد که این تعداد پرونده به 70 هزار مورد برسد و اضافه کرد که اگرچه این تعداد نیز آمار زیادی است اما در مقایسه با سال های گذشته روند رو به کاهشی داشته ایم.
او به استناد این آمار، کرمانشاه را استانی امن دانست و گفت: نمونه بارز این امنیت میزبانی کشتی جام جهانی و برگزاری انتخاباتی پرشور است.
در این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی استان نیز مسایل و مشکلات حوزه های مختلف تولید را مطرح کردند و خواستار حمایت بیشتر دستگاه قضایی از فعالان اقتصادی استان شدند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.