آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در سالن اجتماعات بیت تاریخی امام خمینی در خمین افزود: ولایت فقیه تنها یک نظریه فقهی یا سیاسی نیست بلکه جوهره نظام جمهوری اسلامی است.
وی اظهارکرد: امام راحل احیاگر اصل ولایت مطلقه فقیه بود، گرچه فقهای تاریخ هر کدام به نحوی به این مسئله پرداخته اند اما امام اصل ولایت فقیه و عدالت را احیا کرد.
وی ادامه داد: معمار کبیر انقلاب اسلامی نمونه ای از عظمت غدیر، امامت، ولایت،سیاست اسلامی و اخلاق اسلامی است و وظیفه همه اقشار جامعه در مقابل آرمان غدیر،آرمان کربلا، عاشورا و مکتب امام صادق حساس است و هر گونه سهل انگاری در این خصوص نابخشودنی است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: در انتخابات 29 اردیبهشت مردم همیشه در صحنه اتحاد، اقتدار ، همبستگی را به نمایش گذاشتند و امروز باید در مدیران کلان در دستگاه های دولتی همکاری و هماهنگی و یکپارچگی وجود داشته باشد و همه باید به دور از کارشکنی عمل کنند.
وی گفت: باید به جای ستیزه در داخل، با دشمنان نظام اسلامی مقابله کنیم، چرا که اگر این گونه عمل نکنیم نظام آسیب می بیند.
آیت الله دری گفت: همه مسئولان باید دولت را که محصول حضور پرشور همه مردم است را یاری دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: همه باید با اتحاد و وحدت، دست در دست هم بدهند تا گره های کشور باز شود، دولت را برای حل مشکلات کمک کنندو تمام نیروها را برای مقابله با دشمن و استکبار به کارگیرند تا این کشور بر قله بلند اقتدار و سربلندی بایستد.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: مشکلات و گره های بسیاری نظیر کمبود اشتغال، تولید، آب، ازدواج، جوانان تحصیل کرده و چالش های اجتماعی وجود دارد که راهکار عبور از این مشکلات اتحاد ملت و دولت است.
وی تاکید کرد: دشمن تلاش می کند روحیه استکبار ستیزی، صهیونیست ستیزی، ضد ترور و ضد خشونت را از این ملت بگیرد و همه باید با قدرت و اتحاد میراث گرانبهای امام راحل، آرمان های امام و شهدا و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی را حفظ و صیانت کنیم .
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: امام خمینی(ره) الگوهای مختلفی در تدبیر و اداره جامعه را در دنیا پیش روی خود داشت اما، در عالم عمل بر الگویی دست گذاشت که تحولی را در عالم سیاست ایجاد کرد.
محمود زمانی قمی افزود: امام خمینی(ره) رابطه اخلاق و سیاست را در الگو های مختلف مورد توجه قرار داد و الگویی را جایگزین کرد که بر مبنای آن سیاست و دین در کنار هم دیده شد.
استاندار مرکزی بیان کرد: از ابتدای تاریخ تاکنون نظریه های مختلف مبتنی بر سلطه و یا سیاست های دوگانه از سوی حکمرانان در سراسر دنیا اجرا شده که هیچکدام از اینها جایی در مکتب امام نداشت و نهضت بنیانگذار انقلاب اسلامی یک نهضت بی بدیل بود.
زمانی قمی گفت: آنچه که امام بر آن انگشت تایید می گذارد یگانگی اخلاق و سیاست است که باید این گفتمان در ملت و مسئولان به بهترین شکل متجلی شود و این دلیل برجستگی نهضت امام بود.
وی افزود: امام خمینی (ره)با انقلاب اسلامی خود سیاست را از قید و بندها رها کرد، اخلاق را بر سیاست مقدم دانست و همان ارزش هایی که در اخلاق فردی و یگانگی اخلاق حاکم بود را بر حاکمیت حاکم کرد.
زمانی قمی افزود: امام خمینی(ره) بر یگانگی اخلاق و سیاست تاکید می کرد که بر اساس آن اخلاق و سیاست هر دو در پی تامین سعادت انسان هستند و سیاست وسیله ای برای رساندن انسان به کمال و وسیله ای برای تحقق زندگی اخلاقی و وظیفه آن پرورش معنوی مردم است.
وی ادامه داد: بر اساس نظریه و دیدگاه امام راحل حکومت نمی تواند در عرصه سیاست به هر عمل بی اخلاقی دست بزند و اخلاق و سیاست با یکدیگر رفاقت دارند، به طوری که سه ویژگی ساده زیستی ، انتقاد پذیری و صداقت در این حکومت وجود دارد.
وی اضافه کرد: سیاست مورد تاکید امام راحل بر انتقاد پذیری تاکید دارد به طوری که انتقاد را تهمت نپندارد و انتقاد کنندگان را به معنای کسانی که قصد برهم ریختن کشور را دارند نپندارند.
وی بیان کرد : در سیاست مورد تاکید امام راحل از انتقاد استقبال می شود اگر چه انتقاد به ناحق باشد و از طرف دیگر حاکمان راستگو هستند و با مردم با صداقت رفتار می کنند و ساده زیستی در سر لوحه کار آنان است.
وی گفت: ساده زیستی نه آنگونه که زاهدان صوفی تاکید می کنند بلکه به دور از اشرافی گری و زهد مثبت است.
وی بیان کرد: امام خمینی (ره)خود را خدمتگزار مردم می دانست نه ارباب و کسی که از بالا به مردم حکومت می کند،امام از مردم و از میان مردم بود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امام خمینی (ره)با نهضت خود اسلام ناب محمدی را احیا کرد و در شرایطی که کشورها بر سیطره دو ابرقدرت شرق و غرب بودند با شعار نه شرقی و نه غربی کشور را از یوغ استکبار، ظلم و ستم شاهنشاهی نجات داد.
محمد ابراهیم رضایی افزود: از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان توطئه های زیادی را علیه نظام اسلامی به کار بردند اما تمامی تهدید و توطئه های آنان با درایت ولایت فقیه و پشتوانه مردمی بی اثر شد و انقلاب اسلامی راه خود را پیش می برد.
وی ادامه داد: اکنون ایران اسلامی بر قله اقتدار ایستاده است به طوریکه در تمامی مناسبات منطقه ای و جهانی اثرگذار است.
رضایی اظهارکرد: در مجموع کشور با وجود فراز و نشیب ها و دسیسه های بسیار آسیبی ندیده چرا که مردمی بصیر و متعهد به ولایت فقیه دارد.
وی ادامه داد: روحیه انقلابی و جهادی بایستی حفظ شود البته انقلابی گری نه به معنای رفتاری تند و خشن بلکه کار جهادی متناسب با نیاز کشور و برای رفع محرومیت ،ایجاد اشتغال و توسعه کشور است.
امام جمعه خمین نیز با برشمردن ابعاد شخصیتی امام خمینی گفت: معمار کبیر انقلاب روشنفکر، متواضع در برابر مظلومان و شجاع و سرسخت در برابر دشمنان بود و باید زوایای اندیشه امام راحل را به خوبی شناخت.
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: امام خمینی(ره) شخصیتی بی نظیردر تاریخ معاصر است به طوری که بعد از معصومان(ع) چنین شخصیتی را نمی توان یافت.
وی اظهارکرد: چرا که آن بزرگوار عابد به تمام معنا بود و ایمان را با عمل صالح، اراده آهنین را با همت بلند، شجاعت را با هوشمندی و تقوا کسب کرده بود.
وی یادآور شد:اندیشه امام راحل به حدی تابنده و ریشه دار است که هرگز قربانی بحث‌های انحرافی نمی شود و همه باید با بصیرت رهروی راستین نهضت خمینی و حافظ آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قراردارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.