به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی های استان مرکزی در سالن غدیر استانداری در اراک، افزود: افراطی گردی درد مشترک بشریت است و طراحی پادزهر موثر و آگاهی در مهار آن از امور ضروری است.
وی بیان کرد: نقطه مقابل افراطی گری حرکت منطقی، عاقلانه و خردورزی است و هر چه به این مهم توجه شود جامعه آرام تر و موفق تر خواهد بود و از آسیب ها فاصله می گیرد.
استاندار مرکزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین انقلاب مردمی را در طول تاریخ دارد و داده های بسیار بزرگی در این انقلاب تاکید شده که در راس آن اخلاق و حفظ کرامت انسان ها و بشریت است.
زمانی قمی عنوان کرد: افراطی گری می تواند بزرگترین آفت دستاوردهای انقلاب محسوب شود و همه نیروهای معتقد در درون نظام بایستی به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی بیان کرد: فرد افراط گر بر شایستگی ها و انسان مداری گلد می کوبد و بی اخلاقی های کور در همه جای دنیا نکوهیده و مردود است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: بسیاری از کشورها از نظم قبلی خود فاصله گرفته اند و امروز شرایطی بروز و ظهور پیدا کرده که بسیاری از نظم های گذشته دیده نمی شود.
زمانی قمی گفت: پوپولیسم در کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته بیشتر بروز و ظهور دارد اما، کشورهای توسعه یافته نیز از این جریان بی نصیب نبوده اند و آنچه همه باید به آن واقف باشیم تقویت موازین اخلاقی و حرکت بر مدار اعتدال است.
وی اظهار کرد: پوپولیسم چون بر منافع کوتاه مدت تاکید می کند منافع ملی را کنار می گذارد و هنگامی که منافع جناح و باندی بر منفعت مردم غالب شود اخلاقیات رخ برمی بندد و برنامه محوری و خدمت از مدار خارج شده و کشور آسیب می بیند.
استاندار مرکزی افزود: اگر پوپولیسم با افراطی گری عجین شود و افراطی گری سبقه مذهب و دین به خود گیرد، بسیار خطرناک تر خواهد بود.
زمانی قمی عنوان کرد: در همسایگی ایران، خاورمیانه و قاره آسیا پوپولیسم پا به عرصه ظهور و بروز گذاشته و افراطی گری با سبقه دینی و مذهبی نیز در آغوش کشیده شده است.
وی گفت: وقتی پوپولیسم با سبقه دینی ظهور پیدا کند ریا کاری به عنوان ثواب تلقی می شود و تفسیر کارهای نادرست و غیرواقعی درست جلوه داده می شود و این خطری بزرگ است.
استاندار مرکزی ادامه داد: مسلمانان باید در راستای مقابله با افراطی گری به دنبال پادزهر آن باشند و اگر به این مهم توجه شود صلح به جای جنگ حاکم می شود و فرهنگ ادب و توازن جایگزین خشنونت و تهمت می شود.
زمانی قمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روابط عمومی ها بخشی از فرهنگ عمومی کشور محسوب می شوند و وظیفه سنگینی در آگاه رسانی جامعه دارند.
وی تاکید کرد: هرچه برای اعتلا و رشد فرهنگی جامعه کار شود تاثیر آن در همه حوزه ها بیشتر مشاهده می شود.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: روابط عمومی از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است و بحث توانمند سازی روابط عمومی ها در دولت و تدبیر و امید مورد توجه ویژه قرار گرفته و امید است این مهم روز به روز پررنگ تر شود.
مصطفی عرب بیان کرد: شورای هماهنگی روابط عمومی های استان مروزی در بیش از 2 سال گذشته شکل گرفته و در این مدت توفیقات چشمگیری حاصل شده است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی ادامه داد: این شورا در این مدت 28 نشست برگزار کرده است.
عرب عنوان کرد: روابط عمومی از جمله کارهای سخت و پر استرس است و این حوزه با مشکلات مختلفی همراه است که رفع آنها نیازمند توجه ویژه است.
در این آیین بیانیه روابط عمومی دستگاه و نهادهای مختلف استان مرکزی قرائت و از روابط عمومی های برتر با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.
137 روابط عمومی در دستگاه ها اجرایی، نهادها و بخش های خصوصی استان مرکزی وجود دارد.
3005/6013//خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.