مهدی زندیه وکیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : خدمات ارزنده دولت یازدهم باید برای آگاهی بخشی آحاد جامعه بیش از پیش اطلاع رسانی شود و مردم غیور سمنان قدردان این دستاوردهای ارزشمند هستند.
وی خاطرنشان کرد : در دولت یازدهم با نصب 44 سامانه هوشمند ثبت تخلف در محورهای استان سمنان تلفات جانی ناشی از تصادفات جاده از هزار و 339 نفر در سال 92 به 656 نفر در سال 95 کاهش پیدا کرده است.
وی اظهارداشت : اولین اکوموزه روستایی حاشیه کویر کشور در روستای بیابانک شهرستان سرخه در دولت یازدهم راه اندازی شد که این امر در افزایش اشتغال پایدار و رونق گردشگری تاثیر شایانی داشته است.
زندیه وکیلی اضافه کرد : اعتبارات عمرانی استان سمنان در سال 95 از محل بودجه تملک دارایی های سرمایه ای با تصویب هزار و 45 میلیارد ریال اعتبار نسبت به سال 94 ، 45درصد افزایش یافت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: در سال 94 اعتبارات عمرانی استان سمنان 379میلیارد ریال بود و طرح بهسازی و توسعه پروازی فرودگاه سمنان با هزینه اعتبار 170 میلیارد ریال در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد : کارخانه کنسانتره میوه شاهرود که به دلیل مشکلات مالی و بدهی بانکی حدود چهارسال تعطیل شده بود در سال 95 با تلاش دولت یازدهم به چرخه تولید بازگشت.
زندیه وکیلی تصریح کرد : روزانه در این کارخانه 350 تن سیب، 240 تن زرد آلو و 160تن آلبالو کنسانتره می شود و به گفته کارشناسان خسارت تعطیلی این کارخانه سالانه 250 میلیارد ریال بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اضافه کرد : بزرگترین شرکت ساخت انواع ترانسفور ماتورهای برق در خاورمیانه با سرمایه گذاری 13میلیون و 800 هزار یورویی و اشتغال زایی برای850 نفر در دولت یازدهم در استان سمنان به بهره برداری رسیده است.
به گزارش ایرنا، استان سمنان با 702 هزار و 360 نفر جمعیت و 9.7 میلیون هکتار وسعت، مجموعه ای از کویر ،جنگل و کوهستان است و گنجی از ذخائر قابل توجه معدنی، بناهای تاریخی و زمینه گردشگری، خاک حاصلخیز برای پرورش انواع محصولات کشاورزی به استان چهار فصل مشهور است.
استان سمنان در زمان حاضر 80 درصد تولید نمک، حدود 45 درصد تولید گچ و بیش از 90 درصد ذخایر زئولیت و سلستین کشور و حدود هزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی دارد و ظرفیت گردشگری این استان با توجه به داشتن حدود 800 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و بیش از هزار اثر تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار بالاست.
6103/7339
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.