به گزارش روز یکشنبه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات محمد ابراهیم الهی تبار در جلسه ستاد انتخابات همدان گفت: در این دوره از انتخابات تمام جریانات سیاسی غیر از جریانات ضد انقلاب به صحنه آمده اند و هیچ جریانی انتخابات را تحریم نکرده است.
وی افزود: این باور در همه ایجاد شده که باید سرنوشت خود را در پای صندوق های رای رقم بزنیم بنابراین در 29 اردیبهشت ماه جامعه اشتیاق خود را به صندوق‌های رای نشان می دهد.
معاون استاندار همدان اضافه کرد: دیدگاه عالی ترین مقام نظام مبنی بر اینکه 'هرکس نظام را هم قبول ندارد بیاید' تاکید بر انتخابات با حضور حداکثری در پای صندوق های رای است.
الهی تبار گفت: هنر نظام در این است که افراد ، پای صندوق بیایند و این توفیق، هنر و قدرت نرم نظام است و لازمه آن این است که همه به الزامات نشاط سیاسی پایبند باشیم و در مرحله اول فضای امن ایجاد کرده و با سعه صدر با مسائل برخورد کنیم.
به گزارش ایرنا وی با تاکید بر امنیتی نکردن فضای انتخابات اظهارکرد: باید هزینه کار سیاسی و حضور مردم در صحنه را کاهش داد.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: دستگاه اجرایی، نظارتی، قوا ، نیروهای امنیتی و همه کسانی که می توانند کاری کنند که مشارکت حداکثری رقم بخورد، موظف به انجام آن کار هستند.
الهی تبار افزود: در صورت بروز مشکل، با خرد جمعی می توان مسائل را حل و فصل کرد ضمن آنکه اگر به داوطلبان و طرفداران هم تذکر داده شود، موارد را رعایت می کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان یادآوری کرد: طبق آخرین سرشماری، استان همدان با کاهش جمعیتی 30 هزار نفری مواجه شده است.
الهی تبار افزود: این آمار نشان می دهد که استان سیر مهاجرت دارد و باید توجه کرد که بسیاری از مسائل توسعه، غیر اقتصادی است و هر چقدر سخت گرفته شود و در امور و زندگی خصوصی مردم دخالت شود، ماندگاری جمعیت کمتر خواهد شد.
وی تصریح کرد: بسیاری از استانها در مناطق کویری و سختی واقع شده اند اما مردمان آن با نشاط زندگی می کنند در حالیکه در خیلی از مناطق سرسبز و دارای امکانات شرایطی پیش می آوریم که مردم مهاجرت می کنند.
وی افزود: تفاوتهای فرهنگی در توسعه مناطق نقش آفرین بوده و باید به آنها توجه کرد همچنین باید توجه داشت مناطقی که به دنبال اختلاف آفرینی بودند و مناطقی که تنها به فکر توسعه هستند، چه وضعیتی دارند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان اضافه کرد: فضای انتخابات را باید با نشاط نگهداشت و محیط امنی را برای حضور همه جریانات دلداده به نظام فراهم کرد.
الهی تبار تاکید کرد: باید با پرهیز از سختگیری ها به گونه ای عمل کرد که هزینه کاهش یافته و مردم با آرامش خاطر در پای صندوق های رای حاضر شوند.
وی بیان کرد: در فرایند مشارکت سیاسی ، کسانی باید با هزینه کم ورود و تبلیغ کنند و کسانی هم انتخاب کنند و مردم احساس کنند که در فضای امنی می توانند فعالیت سیاسی داشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان با قدردانی از تلاش اعضای ستاد انتخابات گفت: باید تمامی تمهیدات لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.