به گزارش ایرنا سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین گفت: راه اندازی کلینیک مشاوره بیماری های رفتاری و عفونی در مهار نارسایی های عفونی ایدز و هپاتیت نقش موثری دارند.
دکتر جواد جواهری افزود: فعالیت این مراکز در سه محور مشاوره و درمان ایدز، مشاوره و درمان اعتیاد و مشاوره و درمان بیماری های آمیزشی که همگی به نوعی بیماری رفتاری محسوب می شوند، متمرکز است.
وی ادامه داد: در این مرکز مشاوران آموزش دیده، پزشک عمومی و روان شناس حضور دارند تا به ارائه خدمات مشاوره ای و درمانی بپردازند.
دکتر جواهری بیان کرد: همه بررسی‌های انجام شده در این مرکز محرمانه است و در صورت رضایت نداشتن فرد در اختیار هیچ مرجعی قرار نمی گیرد.
وی افزود: مشاوره صحیح، نقش مهمی در شناسایی افراد در معرض خطر و پایبندی مبتلایان به درمان و دریافت خدمات مراقبتی ایفا می کند و مردم می توانند از مشاوره های حضوری و تلفنی در این مرکز، بهره مند شوند.
وی بیان کرد: هدف از راه اندازی این کلینیک فراهم کردن امکان دسترسی عموم مردم به مکانی مطمئن برای کسب اطلاعات در مورد راه های انتقال و پیشگیری از بیماری ایدز، فراهم کردن امکان دسترسی گروه های در معرض خطر ابتلا به این بیماری به خدمات آموزشی است.
دکتر جواهری افزود: کلینیک مشاوره بیماری های رفتاری با ارتقای دانشکده پرستاری خمین به دانشکده علوم پزشکی در شهرستان راه اندازی شد.
وی ادامه داد: این کلینیک ها فقط در مراکز استانها دایر هستند اما با بسته تشویقی و عنایت دولت یازدهم به زادگاه امام راحل و ارتقای دانشکده پرستاری به علوم پزشکی، مجوز راه اندازی این مرکز به این شهرستان داده شد.
وی گفت: ایدز یک بیماری عفونی است که باعث تحلیل شدید توان و قدرت سیستم دفاعی بدن انسان شده و بیمار را در مقابل انواع بیماری ها (عفونت ها و سرطان ها) بی دفاع ساخته و باعث از پای درآمدن و مرگ فرد مبتلا می شود.
وی ادامه داد: عامل مولد بیماری ایدز ویروس است که این ویروس نقص ایمنی یا HIV نام دارد و سیستم دفاعی انسان را مورد حمله قرار داده و باعث اختلال فعالیت آن می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت و دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.