دکتر جواد جواهری روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت افزود: این میزان اعتبار شامل 75 میلیارد ریال در بخش عمران، 90 میلیارد ریال در بخش کمک به بخش درمان تحت عنوان کاهش پرداختی بیماران، هتلینگ، ترویج زایمان طبیعی، 15 میلیارد ریال در بخش زیر ساخت های بهداشتی و 30 میلیارد ریال نیز در بخش کمک به توسعه زیر ساخت های دانشکده علوم پزشکی هزینه شده است.
وی بیان کرد: کلینیک ویژه بیمارستانی، بلوک زایمان مدرن، بخش آی سی یو، آزمایشگاه، درمانگاه شهری شماره یک و 2، خانه زیست پزشکان در روستاهای دهنو، فرنق، چهارچشمه، مرکز جامع سلامت شهر قورچی باشی، چهار پایگاه سلامت شهری، خانه بهداشت از مهمترین طرح های عمرانی است که در راستای اجرای برنامه تحول سلامت در دولت یازدهم در این شهرستان اجرا شده است.
جواهری ادامه داد: در سال های اخیر دستگاه سونوگرافی، لاپاراسکوپی، رادیوگرافی دیجیتال، دستگاه اکوکاردیوگرافی، 2 دستگاه آمبولانس و تجهیزات اتاق عمل و زایمان به تجهیزات و امکانات پزشکی این شهرستان افزوده شده است.
جواهری گفت: سال گذشته در راستای اجرای برنامه تحول سلامت 10 پزشک متخصص جذب شد که شمار پزشکان متخصص در این شهرستان به 23 متخصص در 15 رشته تخصصی افزایش یافته است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی خمین افزود: پنج نیروی قراردادی دندانپزشک ،40 کارشناس در قالب تیم های مراقبت سلامت در حاشیه شهر و در مراکز خدمات جامع سلامت خمین جذب شده است.
جواهری بیان کرد: اکنون روزانه 500 بیمار با مراجعه به درمانگاه سرپایی ویزیت می شوند و در طول سه سال گذشته 20 هزار جراحی و 400 هزار بیمار در اورژانس بیمارستان ویزیت شده اند.
دکتر جواهری ادامه داد: نوسازی فضای بیمارستان امام خمینی (ره) با قدمت 40 ساله از پیامدهای ارزشمند برنامه تحول نظام سلامت است که رضایت مندی شهروندان را در پی داشته است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: راه اندازی بخش آی سی یو شماره 2 در بیمارستان امام خمینی، ساخت و تکمیل بخش اعصاب و روان، جداسازی اورژانس سرپایی از بستری، ساخت اورژانس پیش بیمارستانی در فرنق و راه اندازی پایگاه اورژانس شماره 2 شهری از طرح های در دست اقدام است که امسال تکمیل و بهره برداری می شوند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.