دکتر محمدرضا جمالیان روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: در تعطیلات نوروزی(25 اسفند تا 14 فروردین ماه) پنج هزار و 358 نفر برای دریافت خدمات پیش بیمارستانی و پیگیری درمانی به بیمارستان ولیعصر (عج) اراک مراجعه کردند.
وی گفت: آمار مراجعات حادثه ای به این مرکز در مقایسه با نوروز سال گذشته حدود 500 نفر کاهش داشت.
وی افزود:در نوروز امسال 494 مورد تصادف با مجروحان نیازمند به پیگیری درمانی در استان رخ داد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه قبل 70 مورد کاهش داشته است.
جمالیان اظهار کرد: از کل تعداد مراجعان حوادث به این بیمارستان 26 نفر درگذشتند که هفت فوتی ناشی از تصادف و 19 مورد ناشی از مرگ عادیبوده است.
دکتر جمالیان یادآور شد:آمار فوتی های نوروز امسال در این مرکز نسبت به مدت مشابه قبل که 47 نفربود، کاهش دارد.
وی،شمار مراجعان به درمانگاه عمومی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک را در ایام نوروز 9 هزار و 983 نفر عنوان کردو گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 300 نفر افزایش بار مراجعه داشت.
رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) اراک بیان کرد: در 20 روز تعطیلات نوروز 96 در مجموع سه هزار و 457 نفر از خدمات بخش رادیولوژی، هشت هزار و 739 نفر از بخش تزریقات، یکهزار و 68 نفر از سی تی اسکن، هزار و 189 نفر از سونوگرافی استفاده کرده اند.
وی گفت: 894 مورد انواع اعمال جراحی، یکهزار و 688 اعمال سرپایی نیز در تعطیلات نوروز در این مرکز درمانی انجام گرفت و به واسطه وجود پزشکان متخصص کلیه اعمال جراحی بیمارستان بدون فوت وقت بود.
جمالیان اظهار کرد: مرکز ترومای استان در طول ایام نوروز در آماده باش بود اما، به واسطه کاهش بار مراجعات مشکلی در امر بستری بیماران رخ ندادو تمامی بخش های سرپایی و بستری بیمارستان فعال بودند.
وی با اشاره به افزایش رضایتمندی مردم از خدمات درمانی بیمارستان گفت: بیمارستان ولیعصر (عج)هر ماه براساس شاخص های تعیین شده میزان رضایتمندی بیماران و مراجعان را ارزیابی می کند و براساسآاخرین ارزیابی در اسفندماه سال گذشته رضایتمندی 87 درصدی مراجعان به ثبت رسید.
رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) اراک افزود: یکی از دلایل اصلی رضایتمندی مراجعان به بیمارستان تعیین تکلیف زودهنگام است که به سرعت وضعیت بیماران مشخص می شوند وفهرست انتظار اتاق های عمل به کمترین میزان رسیده که این امر ناشی از ایجاد سه اتاق عمل ارتوپدی است.
جمالیان اضافه کرد: تهیه تمامی لوازم و تجهیزات پزشکی و دارویی توسط بیمارستان نیز یکی از دلایل کاهش نارضایتی مراجعان است البته میزان نارضایتی اغلب به کاستی های موجود در امر زیرساخت های بیمارستان است که امید است با ساخت بیمارستان جدید ضریب رضایتمندی به 100 درصد برسد.
بیمارستان ولیعصر اراک به عنوان مرکز مادر تخصصی درمان در استان مرکزی مطرح است که کانون اصلی درمان حوادث(تروما) در استان مرکزی نیز محسوب می شود.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.