علی ابدال روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 75 درصد عوامل موثر در سلامت مردم در اختیار دستگاه های مرتبط با سلامت همچون وزارت بهداشت نیست و پیوست های قوی اجتماعی نظیر وضعیت راه ها، آلودگی هوا، فقر و آسیب های اجتماعی با سلامت مردم رابطه تنگاتنگ دارد.
وی افزود: براساس تکلیف جدید سازمان جهانی بهداشت به کشورها تعیین شاخص های موثر در سلامت جامعه مورد تاکید قرار گرفته است و در این راستا مجمع ملی سلامت به ریاست دکتر روحانی و حضور اعضای کابینه دولت و دستگاه های مرتبط تشکیل شد که تشکیلات متناظر آن در استان مرکزی نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.
ابدال گفت: متولی این مجمع در استان ها معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی است و به منظور بررسی عوامل موثر بر سلامت جامعه نیز اندیشگاه های سلامت (اتاق فکر سلامت) تشکیل شده است که با دعوت از صاحبنظران در امر سلامت می توان اولویت ها در حوزه سلامت استان را مورد بررسی قرار داد.
وی بیان کرد: با جمع بندی شاخص های موثر اولویت های اصلی حوزه سلامت استان استخراج می شود و با طرح در مجمع عمومی استان که ریاست آن بر عهده استاندار مرکزی است و کمک رسانی توسط دستگاه های مرتبط، سمن ها، نخبگان و اساتید حوزه مختلف و مرتبط با سلامت مسائل استان به صورت کارشناسی واکاوی و به راهکاری کاربردی و عملیاتی تبدیل می شود.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در مسائل اجتماعی گفت: معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گام نخست خود و تا ماه آینده هماهنگی های لازم برای برگزاری نشست تخصصی صورت می گیرد و به دلیل ساختار این اتاق، معاونت، ایده جدید آن و تعیین متولی در این حوزه چشم انداز روشنی را انتظار می رود.
ابدال تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های صنعتی موجود در استان مرکزی و سمن های فعال می توان از این پتانسیل در واکاوی مسائل اجتماعی و موثر در سلامت استان بهره برد.
استان مرکزی با بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت، دارای 20 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.