مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: این نمایشگاه با حضور 22 غرفه از برترین کارآفرینان مناطق و شهرستان های استان مرکزی به مدت یک روز در اراک برگزار شده است.
شهریار فولادوند افزود: مدارس راه یافته به دوره استانی این دوره از مسابقات بر اساس ارزیابی داوران جشنواره خوارزمی به این مرحله راه یافته اند.
وی ادامه داد: مدارس راه یافته به مرحله استانی از نظر چگونگی کسب کار، فروش و چیدمان مورد ارزیابی قرار گرفته و برترین های آنها به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی در مشهد مقدس راه می یابند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود مدارس خاص از جمله مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در برخی مناطق استان، این مناطق مجاز به معرفی 2 نماینده (نماینده ویژه مدارس خاص و یک نماینده ویژه مدارس عادی) به مرحله استانی نمایشگاه خوارزمی بودند، که بر این اساس هشت غرفه از مدارس خاص در این دوره شرکت دارند.
فولادوند گفت: آشنایی نوجوانان و جوانان با کسب و کار دانش آموزی و کار آفرینی، استعداد یابی دانش آموزان، هدایت نوجوانان به سمت رشته های مورد علاقه آنان از جمله اهداف برگزاری جشنواره خوارزمی است.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
جشنوراه خوارزمی یکی از جشنواره های علمی کشور است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.
این جشنواره از سال ۱۳۶۶ بصورت بین‌المللی آغاز به کار کرد سپس در سال ۱۳۶۸ با هدف جلب مشارکت دانش آموزان، بخش دانش‌آموزی نیز به آن اضافه شد که پس از آن با ۱۰ سال فعالیت در حوزه بین‌المللی اولین دوره این جشنواره در قالب جشنواره جوان خوارزمی در سطح ملی با مشارکت وزرات آموزش و پرورش آغاز شد.
1955/3075/ خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.