مرتضی جودکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیات های اجرایی انتخابات شوراهای پنجم در استان بر اساس مستندات و اعلام نظر مراجع چهارگانه به صلاحیت نامزدهای حاضر در رقابت های انتخاباتی رسیدگی کردند و بر اساس جدول زمانبندی انتخابات نتایج آن امروز به هیات نظارت استان مرکزی تحویل شد.
وی توضیح داد: کار بررسی صلاحیت این نامزدها از جمعه(25 فروردین ماه) در 12 هیات نظارت شهرستانی و 23 هیات نظارت بخش ها در انتخابات شوراهای اسلامی این استان کلید می خورد و برابر ماده 48 قانون انتخابات تا 31 فروردین ماه ادامه دارد.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان مرکزی اول اردیبهشت ماه جاری به فرمانداری ها و بخشداری ها ابلاغ می شود و برابر ماده 53 آیین نامه انتخابات شوراهای اسلامی باید دوم اردیبهشت ماه جاری به نامزدها اعلام شود.
جودکی بیان کرد: افرادی که صلاحیت آنان بر مبنای مستندات قانونی در این دوره از انتخابات شوراها اسلامی شهر و روستا در هیات های اجرایی و نظارت تایید نشده باشد، از سوم تا ششم اردیبهشت ماه به مدت چهار روز فرصت دارند شکایت های خود را به هیات های نظارت فرادستی بخش ها و شهرستان ها تحویل دهند تارسیدگی شود.
وی بیان کرد: اعلام نظر قطعی هیات های نظارت استان در خصوص شکایات داوطلبان تایید صلاحیت نشده به فرمانداری ها در 17 اردیبهشت ماه خواهد بود.
دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی گفت: راهبرد هیات نظارت بر انتخابات شوراهای پنجم در استان در تعیین صلاحیت ها رعایت قوانین است و اعضای این هیات ها فارغ از هرگونه مسائل سیاسی، جناحی و فضاسازی با رعایت بند به بند آئین نامه اجرایی انتخابات به بررسی صلاحیت داوطلبان می پردازند.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیست و نهم اسفند ماه برگزار می شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.