به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در دیدار با علی طبی نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: منابع مالی و تسهیلات بانکی در راستای اصلاح ساختار اقتصادی نباید تنها به شهرها و صنایع مادر اختصاص یابد و توجه همزمان به اقتصاد خرد به ویژه در روستاها اهمیت زیادی دارد.
وی ادامه داد: اصل 44 قانون اساسی و واگذاری صنایع مادر تخصصی به بخش خصوصی در همه کشور به خصوص استان مرکزی به بدترین شکل ممکن اجرا شده به طوری نه تنها نقشی در افزایش تولید و ارتقاء نرخ بهره وری نداشته بلکه به یک معضل پیچیده برای تصمیم سازان تبدیل شده است.
امام جمعه اراک بیان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، اصل 44 قرار بود انقلابی اساسی در صنعت و اقتصاد کشور ایجاد کند اما به دلیل واگذاری صنایع به افراد غیر صنعتی و غیر حرفه ای این سرمایه های ملی امروز به تعطیلی کشیده شده است.
وی بیان کرد: همه شرایط قانونی واگذاری صنایع بر اساس اصل 44 قانون اساسی نادیده گرفته شده است و از افراد هیچ تعهدی نسبت به فعالیت گسترده و ایجاد اشتغال مولد دریافت نشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: کارگزاران نظام وظیفه دارند ضمن رعایت موازین قانونی از جمله اصل 44 در واگذاری های جدید، نسبت به نظارت بر واگذاری های پیشین نیز اقدام کرده و واحدهای تعطیل را در اسرع وقت تعیین تکلیف کنند.
وی بیان کرد: تزریق تسهیلات به کارخانه های صنعتی نمی تواند مشکلات این صنایع را رفع کند چرا که اساس پیشرفت و توسعه یک واحد صنعتی فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی، به روزرسانی عوامل تولید، ارتقاء فناوری است که هیچ یک از واحدهای واگذار شده از این ظرفیت ها برخوردار نیستند.
وی عنوان کرد: مشکلات صنایع ساختاری است و باید به شیوه کارشناسی به ریشه یابی معضلات و محرک های موثر اصلاحی تکیه کرد.
امام جمعه اراک بیان کرد: واحدهای صنعتی استان مرکزی از قبیل شرکت صنایع آذرآب، هپکو و ماشین سازی از غول های صنعتی خاورمیانه محسوب می شوند اما، امروز از کمترین ظرفیت ممکن برای تولید استفاده می کنند و توان پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود را نیز ندارند و این مشکلات ضمن تشدید معضل بیکاری و پایین بودن نرخ بهره وری، مشکلات امنیتی نیز برای کشور به همراه دارد.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی امانت امام راحل و شهدا به دست مسئولان و کارگزاران است و همه ظرفیت های کشور باید برای حفظ این شجره طیبه و ایجاد رضایتمندی عمومی به کار گرفته شود.
حضور در گلزار شهدا، حضور در نشست اقتصاد مقاومتی استان، بهره برداری مرکز سرمایه گذاری استان مرکزی و حضور در نشست خبری از دیگر برنامه های سفر یک روز علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به شهر اراک است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.