به گزارش ایرنا، در این همایش، مسابقات چندگانه ورزشی شامل حرکات رزمی انفرادی، طناب کشی، تنیس روی میز، دارت، دوچرخه سواری و تیراندازی برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
رئیس هیات کونگ فو استان مرکزی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: این همایش هرسال همزمان با تولد امیرالمومنین حضرت علی (ع) برگزار می شود و انگیزه از آن آشنایی بیشتر مردم با این رشته ورزشی است.
در این آیین جشن، ذاکران اهل بیت (ع) به مولودی خوانی و شعرخوانی پرداختند.
مسعود آقازیارتی، توسعه ورزش همگانی، افزایش مشارکت مردم در ورزش، ایجاد روحیه شادابی و نشاط را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.
وی گفت: مولودی خوانی، ایستگاه نقاشی، انواع مسابقات فرهنگی، موسیقی و اجرای حرکات ورزشی از دیگر برنامه های تدارک شده برای شرکت کنندگان در این همایش است.
همچنین همایش پیاده روی خانوادگی و ورزش صبحگاهی (صنعت آب و برق) به مناسبت سالروز میلاد مبارک حضرت علی(ع) روز مرد و بزرگداشت مقام پدر درمیدان کوهنورد اراک برگزار شد.
این همایش با همکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی، شرکت تولید برق شازند، شرکت سهامی آب منطقه ای و شرکت توزیع برق استان استان مرکزی با حضور مردم علاقه مند برگزار شد.
چهار هزار و 500 نفر در استان مرکزی در رشته کونگ فو فعالیت می کنند که از این تعداد 2 هزار و 400 نفر سازمان یافته هستند.
حضرت علی (ع) امام اول شیعیان در 13 رجب در خانه کعبه به دنیا آمد که این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام مرد و پدر نامگذاری شده است.
6991/ 6013/خبرنگار : معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.