به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به فرارسیدن حلول ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماه اولیاء، معرفت، استغفار، مناجات، توبه، طهارت و معرفت‌افزایی است و دعاهای وارد شده از پیامبر و معصومان نشان می‌دهد که آنان منتظر فرارسیدن ماه رجب و شعبان و رمضان هستند.

امام جمعه کاشان ضمن اشاره به ولادت امام محمد باقر (ع) در سال 57 هجری قمری افزود: امام محمد باقر (ع) به شیعیان توصیه می‌کنند که از اختلاف و ستیز با یکدیگر بپرهیزید و با یکدیگر دشمنی نکنید زیرا باعث فساد قلب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اشاره به انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نامزدان شورای شهر و ریاست جمهوری می‌توانند در چارچوب قانون تبلیغات کرده و در انتخابات شرکت کنند، اما اگر هواداران نامزدان با یکدیگر ستیز کنند و پوسترهای رقیبان خود را پاره کنند از مکتب اسلام فاصله گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز امیدواری از برگزاری باشکوه انتخابات پیش رو تصریح کرد: سوم رجب سالروز شهادت امام هادی (ع) است که در سنه 254 قمری به شهادت رسیدند و در حدیثی دنیا را همانند بازار دانستند که عده‌ای در این بازار سود کرده و عده دیگری ضرر می‌کنند.

نمازی ضمن اشاره به روز 12 فروردین سالروز تولد جمهوری اسلامی ایران و رای انقلابی مردم به جهت تشکیل حکومت بر اساس اسلام و قرآن و دین محمدی (ص) ابراز داشت: در برگزاری همه پرسی روز 12 فروردین مردم ایران با اکثریت آرا یعنی 98.2 به جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

وی بیان کرد: انتخابات مظهر جمهوری اسلامی ایران است؛ جمهوری یعنی آنکه مردم در سرنوشت خود نقش دارند و جمهوری اسلامی یعنی آنکه چون پیرو مکتب اهل بیت هستیم در جستجوی تشکیل حکومتی بر پایه اسلام و عترت هستیم.

عضو جامعه مدرسین قم تاکید کرد: در انتخابات شورای شهر، شهروندان عده‌ای را به جهت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و مدیریت کردن به جهت ارائه خدمات به شهروندان انتخاب می‌کنند و بنابراین مردم باید به افرادی رای بدهند که علاوه بر داشتن شرایط عمومی دارای تخصص در یکی از رشته‌های مورد نیاز به جهت عمران و آبادانی شهری باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان داشتن روحیه جهادی و خدمت‌رسانی و تلاش برای مردم را لازمه اعضای شورای شهر و روستا دانست و گفت: انتخابات از سه قسمت نامزدها، مردم و مسئولان تشکیل و شامل سه عنصر فقه، قانون و اخلاق انتخاباتی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به حوادث جهان اسلام افزود: آمریکا که مدعی دروغین حقوق بشر است پس از پیروزی ارتش و نیروهای مردمی عراق در موصول به بهانه مقابله با داعش برخی از روستاهای اطراف موصل را بمباران کرد.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: رئیس ستاد فرماندهی ارتش آمریکا طی اظهاراتی خواستار مقابله با ایدئولوژی ایران شده‌است و از برنامه موشکی ایران اظهار نگرانی کرده و مدعی شده که تهران قصد دارد قدرت منطقه باشد و به همین جهت در کشورهای عربی نقش مخرب خود را پررنگ کرده است.

نمازی تصریح کرد: این مقام آمریکایی در ادامه اظهارات خود ایران را تهدیدی دراز مدت برای منافع آمریکا در منطقه قلمداد کرده و مردم ایران را نیز برای آمریکا تهدید ندانسته بلکه ایدوئولوژی ایران برای آمریکا را تهدیدی عنوان کرده و این مهم بدین معناست که ایران زیر بار سلطه هیچ احدی نمی‌رود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605487
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.