به گزارش ایرنا ازشهرداری قم،آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید دردیدار شهردارقم گفت: ما نمی‌گوییم قم شهری لوکس شود بلکه باید شهری آبرومند و در تراز مرکز شیعیان جهان باشد.
وی با تاکید بر اینکه همه باید برای شهر قم در کشور ویژه فعالیت کنند اظهار کرد: قم متعلق به تمام جامعه شیعیان جهان است؛ اولا مرکز تشیع و محل بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است و مرکز اصلی حوزه علمیه شیعه نیز در این شهر واقع شده است.
وی با بیان اینکه نگاه شیعیان به قم متفاوت است افزود: مسئولان ملی و استانی باید بدانند که جایگاه قم چیست و چه وظیفه‌ای نسبت به آن دارند.
وی با اشاره به مشکل بافت فرسوده تصریح کرد: بافت‌های فرسوده شهر قم هم خطرناک است و هم زیبنده نیست و باید کم کم به دنبال این باشیم که ساماندهی این بافت‌ها صورت گیرد.
آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه‌های محدوده حرم مطهر گفت: هرکسی وارد قم می‌شود به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می‌رود و این دو مکان مقدس باید ویژه رسیدگی شود.
وی با اشاره به برنامه احداث بیمارستان در محدوده مسجد مقدس جمکران گفت: پیگیری شود تا عزمی که مسئولان جمکران و خیران گذاشته‌اند با حمایت وزیر بهداشت به زودی عملیاتی شود و این بیمارستان احداث شود.
*نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران نیز در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، با بیان اینکه خدمت به مردم ارزش و جایگاه والایی دارد، اظهار کرد: خداوند در قرآن بر اهمیت خدمت به مردم تاکید کرده است و در روایات معصومین نیز این امر مورد توجه واقع شده است.
وی در ادامه سخنان خود به وضعیت پروژه‌های عمرانی در شهر قم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پروژه‌های عمرانی سرعت و کیفیت قابل توجهی پیدا کرده و این امر به وضوح درشهر قابل مشاهده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی بیان کرد: گزارش های مردمی نیز که به دفتر ما رسیده حاکی از رضایتمندی عمومی از وضعیت خدمات شهری و سرعت در تکمیل پروژه‌های عمرانی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

* استاندار قم نیز دردیدار شهردار گفت: با مدیریت خوب شهری و با تجربه بالای علمی و تخصصی همراه با نگاه علمی مشکلات پروژه‌های شهری برطرف شده و شاهد افتتاح آنها هستیم فعالیت‌های شهرداری قم نمونه خدمات کل مجموعه استان است
سیدمهدی صادقی با تاکید بر اینکه در سایه همدلی، هماهنگی و نگاه فراجناحی می‌توان اقدامات مختلف را پیش برد، اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات با همراهی و مدیریت خوب، بهره‌وری منابع را خواهیم داشت.
وی تکمیل پروژه‌های عمرانی را نمونه همدلی و همراهی مدیران شهری و استانی دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت و اتمام پروژه‌های نیمه کاره مشکل‌تر از اجرای پروژه‌های جدید بود و به همین خاطر با هم‌افزایی و همراهی مناسب این پروژه‌ها نیز پیگیری و تکمیل شد.
وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته توفیقات خوبی در استان به دست آمد، بیان کرد: همین روحیه که در سال گذشته در استان جاری بود باید امسال نیز برقرار باشد تا بتوانیم مشکلات استان را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.
صادقی گفت: خدا را شاکریم که با مدیریت خوب شهری و با تجربه بالای علمی و تخصصی با نگاه علمی مشکلات پروژه‌های عمرانی شهر برطرف شده و شاهد افتتاح آنها هستیم.

*شهردار قم نیز دردیدار حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی گفت: آسفالت زیرگذر 15 خرداد به دلیل بارندگی به تاخیر افتاده و به محض کاهش بارندگی اقدام به روسازی و بازگشایی مسیر زیرگذر خواهیم کرد زیرگذر تقاطع 15 خرداد به زودی بازگشایی می‌شود
سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم برای کار در شهر قم رفع بدهی‌های بود، اظهار کرد: به همین خاطر اولویت کاری خود را در این زمینه گذاشتیم تا بتوانیم بخش عمده مشکلات را برطرف کنیم.
وی با تاکید بر سود 450 میلیارد تومانی بدهی حدود یکهزار و 600 میلیارد تومانی شهرداری قم، گفت: به همین خاطر تمام توان خود را گذاشتیم تا این مشکل برطرف شود و توانستیم با حمایت بزرگان حدود 890 میلیارد تومان آن را با بانک‌ها تهاتر کنیم.
وی به طلب شهرداری از دولت اشاره کرد و افزود: بالاخره پس از تکمیل سیکل‌های مختلف اداری و حمایت نمایندگان مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی 27 اسفند این طلب برای پرداخت از صکوک تبدیل به اوراق خزانه شد و به تصویب رسید.
شهردار قم با بیان اینکه این اوراق خزانه به صورت دو ساله با سود 10 درصد پرداخت می‌شود، گفت: شهر قم برنامه جامعی نداشت و باید حرکتی براساس نقشه راه را برنامه ریزی می‌کردیم که این کار با تدوین برنامه قم 1400 انجام شد.
وی به پروژه‌های باقیمانده شهر اشاره کرد و افزود: اکثر پروژه‌های نیمه کاره تا پایان سال 95 به بهره‌برداری رسید و باقی پروژه‌ها را نیز در دستور کار داریم که حداکثر تا خرداد به اتمام برسد.
سقائیان‌نژاد به پروژه تقاطع سه سطحه 15 خرداد اشاره و خاطرنشان کرد: پس از تحویل از پیمانکار توانستیم روگذر پروژه را به بهره‌برداری رسانده و به زودی زیرگذر نیز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
* سقائیان نژاد همچنین دردیدار با استاندار قم گفت: شهرداری در زمینه بافت‌های فرسوده به تنهایی نمی‌تواند اقدامی جدی انجام دهد و نیاز است که بودجه و منابع ملی را برای رفع این معضل وارد استان کنیم نیازمند منابع ملی برای رفع مشکل بافت‌های فرسوده هستیم.
وی با اشاره به برنامه شهرداری برای احداث مجموعه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در مناطق هشتگانه، اظهار کرد: زمین مورد نیاز برای احداث این فضاهای ورزشی و فرهنگی در اکثر مناطق مشخص شده و به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.
وی با تاکید بر پیش بینی زمین لازم برای احداث این پروژه‌ها در 6 منطقه شهری، افزود: در باقی مناطق نیز پیگیری برای تامین زمین مورد نیاز در حال انجام است و به جز این موارد با ارائه پنج زمین به سپاه، مجموعه ورزشی و فرهنگی در آنها احداث خواهد شد.
سقائیان‌نژاد گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و پیش‌بینی اعتبار لازم برای این پروژه‌ها در بودجه 96، تمام این پروژه‌های فرهنگی و ورزشی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی به مشکل بافت فرسوده در شهر قم اشاره کرد و افزود: شهرداری در این زمینه به تنهایی نمی‌تواند اقدامی جدی انجام دهد و نیاز است که بودجه و منابع ملی را برای رفع این معضل وارد استان کنیم.
شهردار قم اقدامات زیست محیطی شهرداری در سال 95 را مورد توجه قرار داد و گفت: سال گذشته بالغ بر 330 هکتار فضای سبز به سرانه سبز شهر قم اضافه و در قالب این پروژه بیش از 450 هزار اصله درخت کاشته شد.
7403/ 6133/ تنظیم - محسن آقاگلی **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.