اقشار مختلف مردم در حرکتی خودجوش در ساعت 20 و 30 دقیقه شامگاه شنبه با تجمع در موزه مفاخر و پارک ملت اراک و خاموش کردن چراغ ها، به صورت نمادین با حرکت جهانی احترام به مام زمین و اهمیت و ارزشگذاری بر انرژی همنوا شدند.
فرماندار شهرستان اراک در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برنامه ساعت زمین، رویدادی جهانی است که توسط صندوق طبیعت هر سال در ماه مارس برگزار می شود و هدف از اجرای آن توجه دادن افکار عمومی به اهمیت موضوعات زیست محیطی ، صرفه جویی انرژی و همگامی با طبیعت در زندگی است.
حسین بختیاری افزود:مدیریت بهینه مصرف انواع انرژی از موضوعات مهم در شرایط کنونی زمین است و موفقیت در این مسئله همگرایی جمعی و گفتمان هدفمندی را می طلبد.
وی اظهار کرد: مردم باید با نگاه اجتماعی ، دوستی و همدلی در راستای بهبود مسایل پیرامونی عمل کنند و حرکت های نمادین و خودجوش مردمی در این راستا بسیار کارساز است.
فرماندار اراک خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته نیز اراک میزبان آیین پاسداشت ساعت زمین بوده و سال قبل این برنامه جهانی به عنوان یکی از کانون های اصلی در اراک اجرا شد و تصاویر و فیلم های برنامه اجرا شده در این کلانشهر در سایت اطلاع رسانی جهانی ساعت زمین قرار گرفت.
بختیاری اظهار کرد: سمن ها سرمایه اجتماعی هر شهر هستند که با فرهنگ سازی و تقویت زنجیره مشارکت مردمی در استفاده هدفمند از منابع انرژی و بهینه سازی مصرف نقش آفرینی می کنند و در زمینه ساعت زمین نیز می طلبد که برنامه ها تنها به یک روز ختم نشود و به طور متناوب اهداف آن در سال دنبال شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: بحث ساعت زمین چند سال است که در دنیا مورد توجه قرار گرفته و افزایش آگاهی های عمومی در این راستا نیازمند فرهنگ سازی وسیع است.
محمد اله داد افزود: این اقدام جهانی نقش بسیار موثری در کاهش مصرف انرژی دارد و مردم می توانند در یک ساعت استراحت زمین با خاموش کردن لامپ های غیرضرور گامی بلند در راستای کاهش مصرف بردارند.
وی بیان کرد: امید است این مهم مورد توجه اقشار مختلف مردم این استان قرار گیرد.
در اجرای این برنامه شرکت توزیع برق استان مرکزی به صورت نمادین دوچرخه سواری را در کنار خاموش کردن لامپ های پارک ملت اراک انجام دادند.
کلانشهر اراک با 650 هزار نفر جمعیت به عنوان مرکز استان مرکزی است که از معضلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا رنج می برد.
6013/3005/خبرنگار :معصومه صفری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.