صفر قربانپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش آموزان استان مرکزی در هفت مسجد، دانشجویان در پنج مسجد و اقشار مختلف مردم نیز در 198 مسجد معتکف می شوند.
وی با بیان اینکه تا کنون حدود 18هزار نفر از اقشار مختلف مردم برای حضور در آیین معنوی اعتکاف نام نویسی کرده اند، ادامه داد: با توجه به اینکه هفت روز دیگر تا آغاز این آیین باقی مانده است پیش بینی می شود تعداد شرکت کنندگان به بیش از 20 هزار نفر برسد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته نیز بیش از 18 هزار نفر در آیین معنوی اعتکاف شرکت کردند، اظهار کرد: بیش از 60 درصد این افراد، نوجوانان و جوانان 15 تا 30 ساله بوده اند که این نشان دهنده سطح بالای گرایش به معنویت در قشر جوان استان است.
وی افزود: بر اساس ارزیابی انجام شده 90 درصد جوانانی که در اعتکاف حضور پیدا کردند افراد تحصیل کرده با مدارج تحصیلی لیسانس و بالاتر بوده اند.
وی اضافه کرد: از مجموع 18هزار شرکت کننده سال گذشته در آئین اعتکاف استان مرکزی، بیش از چهار هزار نفر مرد و مابقی بانوان بودند و شهرستان اراک با بیش از هشت هزار نفر بیشترین تعداد اعتکاف کننده را در سطح استان به خود اختصاص داد.
حجت الاسلام قربانپور افزود: برگزاری حلقه های معرفتی، مداحی، جزء خوانی قرآن کریم، مشاوره، احکام، جشن ولادت حضرت علی (ع) و قرائت دعای ام داود از جمله برنامه های اعتکاف در مساجد استان مرکزی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: خلوت معنوی جوانان و نوجوانان در خانه خدا و عبادت خالصانه موجب بیمه شدن جامعه از هجمه های فرهنگی دشمنان می شود.
آیین معنوی و روح‌ بخش اعتکاف از 13 تا 15 ماه رجب همزمان با 22 تا 24 فروردین ماه در نقاط مختلف کشور برگزار می شود.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.