رئیس هیات شطرنج آستارا صبح پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این رقابت ها در کانون شطرنج آستارا با هدف کشف استعدادهای برتر دانش آموزان پسر و در شش دور به روش سوئیسی برگزار شد.
مسعود نوروز شناس افزود: در این مسابقات 54 شطرنجباز در رده های سنی زیر 10 سال، زیر 12 سال و زیر 15 سال با همدیگر به رقابت پرداختند.
وی با اشاره به اینکه در این رقابت ها تعدادی شطرنج باز از تالش نیر حضور داشتند، اضافه کرد: در رده سنی زیر 10 سال راستین ولی پور، رامتین ایلخانی، امیر عباس زیارت نژاد، در رده سنی زیر 12 سال کوروش پوررستم، شایان لطافت کار و سامیار طوفانی و در رده سنی زیر 15 سال آرتین دولتی، آرین شکیب و مهرداد سزاوار به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
نوروز شناس با اشاره به اینکه آرتین دولتی با کسب بیشترین امتیاز به عنوان قهرمان قهرمانان این مسابقات شناخته شد، اظهار کرد: قضاوت این مسابقات بر عهده کیسان داداش زاده، حامد پور بهرام، نیما سلمان نژاد و صدیق حبیبی بود و در پایان از برترین ها تجلیل شد.
هفت هزار ورزشکار ساماندهی شده در قالب 34 هیات ورزشی در آستارا فعالیت می کنند.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، آئین سوگواری ایام فاطمیه با حضور مردم، مسئولان و سادات آستارا در مسجد امام سجاد (ع) این شهرستان برگزار شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین شامگاه چهارشنبه در این مراسم گفت: قرآن کریم، گفتار و سیره‌ عملی پیامبر گرامی اسلام (ص) و امیرالمومنین علی (ع) مهم‌ترین منابع فاطمه شناسی هستند و تشنگان معرفت و حقیقت از آن بهره مند می شوند.
حجت الاسلام علی نعمت الهی افزود: رفتار و مسلک حضرت زهرا (س) برای تمام انسان ها به منزله چراغی روشنگر است و جمع تمام ویژگی های حسنه ائمه اطهار(ع) در وجود آن بانوی بزرگ، نشانگر جایگاه خاص آن حضرت در نزد خداوند است.
وی فاطمه زهرا (س) را آئینه تمام نمای جمال و جلال خداوند عنوان کرد و افزود: شناخت فاطمه زهرا (س) موجب افزایش معرفت توحیدی انسان می شود و انسان با تمسک به معارف حضرت فاطمه (س) در راستای رشد و کمال گام بر می دارد.
مداحی و ذکر مصیبت از بخش های دیگر این آئین بود.
از 23 بهمن ماه تا 12 اسفندماه ایام فاطمیه نامگذاری شده است.
آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.