رضا مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت در استان 239 و 6 دهم میلی متر بارش نزولات آسمانی رخ داده که نسبت به بلند مدت نیز افزایش 30 درصدی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهرماه سال 95) تاکنون 170 و نیم میلی متر بارندگی در شهرستان اراک به ثبت رسیده که این میزان نسبت به بلند مدت 33 درصد و نسبت به مدت مشابه قبل 39 درصد افزایش داشته است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بیشترین میزان بارش در این مدت با 413 و 2 دهم میلی متر مربوط به شازند و بیشترین درصد بارش نسبت به بلند مدت با 60 درصد مربوط به مامونیه بوده است.
مرادی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، استان مرکزی تا چهارم فرودین ماه جاری به لحاظ دریافت بارش های نزولات آسمانی رتبه دوم کشور را پس از استان قم داشته است.
وی گفت: بررسی ها حاکی از پایداری هوا در استان مرکزی در روزهای دوشنبه و سه شنبه است اما، از اواخر وقت فردا عبور موج ضعیفی از مناطق غربی کشور موجب ناپایداری هایی در مناطق غربی کشور و این استان خواهد شد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: بر این اساس وضعیت هوای این استان در روز دوشنبه به صورت صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی و گاهی وزش باداست.
وی توضیح داد: در روز سه شنبه نیز هوای استان کمی ابری همراه با غبار محلی است که به تدریج افزایش ابرناکی ،وزش باد و گاهی رگبار در روز چهارشنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر در برخی مناطق استان رقم می خورد.
مرادی عنوان کرد: در 24 ساعت گذشته یک و هفت دهم میلی متر بارندگی در آشتیان، یک و یک دهم میلی متر در دلیجان، چهار دهم میلی متر در ساوه، هشت دهم میلی متر در غرق آباد و یک دهم میلی متر در محلات باریده است.
وی گفت: کمیجان با حدود یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و ساوه با 16 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهرماه سال 95 تاکنون) 239 و 6 دهم میلی متر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.