به گزارش ایرنا، سردار محمد شرفی روز پنج شنبه در قرارگاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: تحقق شاخص‌های تعریف شده نظم و امنیت در کشور از دیگر وظایف پلیس محسوب می شود که این مهم نیازمند هوشیاری، هوشمندی و توانمندی کارکنان نیروی انتظامی است.
وی ادامه داد: در استان مرکزی با تلاش و برنامه ‌ریزی انجام شده اقدامات مطلوبی در حوزه نظم و امنیت انجام شده به طوری که پیشگیری و کاهش سرقت، روان سازی ترافیک، برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگی و ارایه خدمات قضایی در استان نسبت به سال های گذشته مطلوب است.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا اخلاق‌ مداری پلیس نظام اسلامی را وجه تمایز پلیس ایران با دیگر کشورها دانست و گفت: ارایه خدمات پلیسی و انتظامی وجه مشترک پلیس در همه کشورهای دنیا است و آنچه که پلیس جمهوری اسلامی ایران را از سایر کشورها متمایز کرده، اخلاق اسلامی پلیس در کشور است.
وی اجرای کار حرفه‌ای توام با اخلاق را از تاکید ها و رویکرد مهم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: اخلاق مداری در بدنه پلیس و خدمت رسانی بهینه، تشویق افراد جامعه برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در حوزه نظم و امنیت با نیروی انتظامی را به همراه دارد.
سردار شرفی تصریح کرد: باید با برنامه ریزی و اقدام مناسب زمینه مشارکت عمومی مردم و شهروندان برای همکاری و تعامل با پلیس در جامعه فراهم شود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: حدود 70 درصد فعالیت و موفقیت پلیس در عملیات ها به مهارت‌ها کارکنان و حدود 30 درصد هم به آموزش‌ها و روزآمدی آموزش‌ها وابسته است.
سردار شرفی بیان کرد: یکی از ارکان موفقیت ماموریت‌های ناجا موضوع آموزش، آمادگی مهارتی و توجیه اهداف و برنامه‌ها است که با تحقق این مهم فعالیت های پلیس با موفقیت بیش از پیش انجام می شود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: بهره ‌گیری از تجهیزات نوین و روزآمد برای مقابله با جرایم و تخلفات امری ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پلیس با اقتدار و قدرت آماده بر قراری نظم و امنیت امنیت در زمان انتخابات است.
سردار شرفی افزود: اگر چه دشمن همواره به دنبال برهم زدن نظم و امنیت در کشور است ولی پلیس مقتدرانه با هرگونه تلاش دشمن برای اخلال در نظم و امنیت کشور برخورد می‌کند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست از کاهش 44 درصدی کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در طول اجرای طرح نوروزی در این استان در محورهای مواصلاتی ۹ نفر و در حوزه درون شهری استان یک نفر جان خود را از دست داده است.
سردار کیومرث عزیزی افزود: در این مدت تصادفات جرحی ۹ درصد و تصادفات خسارتی ۱۸ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: در این مدت مجموع سرقت ها ۱۴ درصد کاهش داشته است.
سردار عزیزی گفت: همچنین در این مدت نزاع فردی ۲۳ درصد و نزاع دسته جمعی ۲۵ درصد کاهش داشته است.
قرار گاه نوروزی امام علی (ع) فرماندهی انتظامی استان مرکزی از 23 اسفندماه تا 15 فروردین 96 فعالیت می کند.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.