به گزارش ایرنا، سید مهدی ساداتی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش افزود: به منظور کاهش حوادث آتش سوزی دوره های آموزشی اطفاء حریق رایگان برای همه مدارس با همکاری هلال احمر و مدیریت بحران شهرستان برگزار می شود.
وی گفت: از مهمترین اماکن برای اسکان مسافران نوروزی مدارس است که با تهمیدات لازم به منظور رفاه و آسایش مسافران انتظار می رود جذب گردشگر به شهرستان در نوروز 96 بیشتر از سال گذشته باشد.
فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنانش افزود: ارتقاء شاخص های آموزش و پرورش از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است و تلاش شده از همه ظرفیتها به صورت هدفمند در بهبود مولفه های پرورشی و علم آموزی بهره گرفته شود.
ساداتی بیان کرد: با وجود کمبود منابع مالی و کاهش درآمد دولت، مسائل و مشکلات مالی آموزش و پرورش نسبت به سال های گذشته کاهش پیدا کرد و انتظار می رود مطالبات فرهنگیان تا پایان سال پرداخت شود.
وی با اشاره به جایگاه والای معلمان، ادامه داد: معلم در خط مقدم تربیت کنندگان نسل آینده است و نباید دغدغه مالی و معیشتی داشته باشد.
مدیر آموزش و پرورش خمین نیز در این نشست گفت: این نهاد آموزشی وظیفه سنگین تربیت و پرورش دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه را بر عهده دارد تا آنها را برای زندگی آماده کند.
مهدی محمدی افزود: از تعداد 40 آموزشگاه و مجتمع آموزشی خمین 9 آموزشگاه مجری طرح تعالی شدند که این طرح با هدف شناخت نقاط ضعف و قوت مدیران و توانمندسازی آن ها در حل مشکلات دانش آموزان و مدارس برگزار شد.
وی افزود: طرح شهاب نیز به منظور شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان برای دومین سال برگزار و از هشت مقیاس ارزیابی برای استعداد سنجی یک هزار و 436 دانش آموزا پایه پنجم و ششم ابتدایی استفاده شد.
محمدی دوره ابتدایی را زمان شناخت استعداد و توانایی های دانش آموزان دانست و اظهار کرد: خمین در سال تحصیلی آینده با کمبود 100 معلم در دوره ابتدایی مواجه است و باید برای جبران این کمبود راه حل مناسبی را برنامه ریزی کند.
16 هزار و 500 دانش آموز در 222 آموزشگاه شهرستان خمین اشتغال به تحصیل دارند.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.