به گزارش ایرنا، رقم بودجه سال آتی نسبت به بودجه پنج هزار و 30 میلیارد ریالی سال جاری، 16 و یک دهم درصد افزایش یافته است.
شهردار اراک حدود یک ماه گذشته بودجه پیشنهادی سال 96 را به مبلغ چهار هزار و 600 میلیون ریال را به صحن علنی شورای اسلامی این کلانشهر تقدیم کرد که مبلغ آن مورد موافقت اعضا قرار نگرفت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه برگشت داده شد.
از مبلغ مصوب شده بودجه سال آینده شهرداری اراک یکهزار میلیارد و 240 میلیون ریال سهم جاری و بقیه سهم عمرانی است.
بودجه 14 سازمان تابعه شهرداری اراک به مبلغ یکهزار میلیارد و 954 میلیون ریال نیز در صحن های علنی 2 هفته گذشته شورای اسلامی کلانشهر اراک به تصویب رسیده است.
کمک 300 میلیون ریالی به مرکز ناباروری، پرداخت 300 میلیون ریالی به سپاه ناحیه اراک برای کمک هزینه برگزاری عملیات های تمرینی از محل اعتبارات ماده 16 از دیگر مصوبات این نشست بود.
در این نشست مقرر شد شهرداری با همکاری و هماهنگی اتحادیه صنف مواد پروتئینی اراک نسبت به تجهیز و ساخت کارگاه های بسته بندی در کشتارگاه دام اراک اقدام و در این راستا قرارداد پنج ساله منعقد کند.
19 مورد تبصره های بودجه سال 96 شهرداری اراک نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اکثریت آرا به تصویب رسید.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: فصل درختکاری آغاز شده و همه در این راستا مسئولیت دارند و هر فردی باید در توان خود نسبت به این کار خیر و ماندگار اقدام کند.
اسماعیل تاج آباد افزود: اراک یکی از کلانشهرهای آلوده کشور است که توسعه فضای سبز در این شهر بسیاری از مشکلات این معضل جدی را کاهش می دهد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: شهردار باید همه تلاش خود را برای تحقق بودجه در سال آینده به کار گیرد‌.
تاج آباد عنوان کرد: انتظار است طرح های عمرانی در کمترین زمان ممکن با کیفیت بالا تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 603 هزار نفر جمعیت زندگی می کند‌.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.