به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری اردبیل ، حمید لطف‌ اللهیان روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز درختکاری در اردبیل افزود: در ابتدای سال جاری سرانه فضای سبز در شهر اردبیل 7.1 مترمربع برای هر شهروند بود.
وی گفت: با توسعه 20 هکتاری فضای سبز و رساندن آن به 373 هکتار سرانه فضای سبز شهر اردبیل به 7.7 مترمربع برای هر شهروند افزایش یافت.
شهردار اردبیل با تاکید بر لزوم ایجاد و بهسازی پارک ‌ها و بوستان ‌های متعدد در سال جاری اظهار کرد: برغم این کارها ، اقدامات صورت گرفته کافی نیست و سرانه فضای سبز در سطح کشور 12 مترمربع برای هر فرد است.
لطف‌ اللهیان افزود: شهرداری اردبیل توسعه 20 هکتار دیگر فضای سبز شهر اردبیل در سال آینده را در دستور کار دارد و می‌توان سرانه فضای سبز شهری را در سال آینده به 8.3 مترمربع افزایش داد.
وی گفت: در صورتی که برنامه‌ های پیش بینی شده محقق شود تا چهار سال آینده به سرانه 12 مترمربعی برای هر شهروند دست خواهیم یافت.
شهردار اردبیل به کاشت 35 هزار نهال سازگار با اقلیم شهر اردبیل در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال آینده نیز کاشت 65 هزار نهال درخت و درختچه در دستور کار است که آغاز به کار کاشت آن از روز درختکاری تعیین شده است.
لطف‌ اللهیان همچنین در زمینه کاهش 50 درصدی کاشت چمن به دلیل مصرف بالای آبی آن در سال جاری تشریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی نیازمند نگاه علمی در توسعه فضای سبز هستیم.
وی افزود: در کاشت درختان بیشتر گونه ‌های کم ‌مصرف آبی انتخاب می ‌شود و کاشت چمن نیز به نصف کاهش یافته چرا که هزینه نگهداری و کاشت بالا و مصرف آبی بالایی دارد.
شهردار اردبیل همچنین به توسعه 4.5 کیلومتری شبکه آبیاری نوین و افزایش 19.5 کیلومتری شبکه آب خام اشاره کرد و گفت: شهرداری اردبیل در توسعه فضای سبز نگاه چند بعدی داشته و دنبال توسعه متناسب با نیاز و امکانات شهری است.
شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: گیتی طالبی
6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.