به گزارش ایرنا،داود پورطالبی روز یکشنبه در رهمایش مبارزه با بیماری چاقی که در شهرپرندک برگزار شد، افزود:چاقی به عنوان مهم ترین مسایل بهداشتی ،درمانی گریبانگیر کشور است.
وی توضیح داد: چاقی و کم تحرکی ،عامل بروز بیماری هایی مانند امراض قلبی وعروقی،دیابت ،آرترز، سرطان و بیمارهای کیسه صفرا است که متاسفانه در بین کودکان و نوجوانان نیز روبه افزایش است.
کارشناس تغذیه بهداشت ودرمان شهرستان زرندیه تصریح کرد:یکی از راهکارهای کاهش بیماری غیر واگیردار ،کنترل وزن مطلوب است و بخش عمده ای از جمیعت کشور تحرک بدنی کمتر از مقدار توصیه شده دارند.
پور طالبی اظهار کرد:استفاده از موادغذایی آماده از یک طرف و کم تحرکی از مواردی هستند که سلامت را تهدید می کنند واین مساله خسارت های جدی برای کشور دارد.
مسئول تغذیه شبکه بهداشت ودرمان شهرستان زرندیه اضافه کرد: شیوع اضافی وزن و چاقی در بین کودکان و نوجوانان نگران کننده است و خانواده ها د رخصوص تغذیه سالم و تشویق فرزندان به ورزش اهتمام جدی داشته باشند.
این کارشناس تغذیه توضیح داد: فرهنگ سازی در حوزه لزوم ورزش و فعالیت های بدنی مناسب می تواند در ابتلا ی افراد به چاقی و خطرات احتمالی جلوگیری کند.
در این دوره وهمایش یک روزه زنان آموزش های تغذیه سالم و شیوه های تغذیه سالم خانوار را فرا گرفتند.
شهرستان زرندیه به مرکزیت شهر مامونیه با جمیعت 57هزارو153نفر از شهرستان های دوازده گانه استان مرکزی است.
4896/6013/خبرنگار:حمیدفرقانی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.