استاندار مرکزی اعلام کرد: برگزاری هرگونه تجمع و آیین مرتبط با عید غدیر خم در استان مرکزی ممنوع است.

استاندار مرکزی گفت: بر اساس تصمیم قرارگاه پدافند زیستی، برگزاری هرگونه تجمع و آیین مرتبط با عید غدیر خم در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این استان ممنوع است.

به گزارش جماران، سیدعلی آقازاده روز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی افزود: تمامی اجتماعات مرتبط با عید غدیر خم برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در این استان می‌تواند کانون اشاعه سریع ویروس کرونا باشد بنابراین  تمامی دستگاه‌های موظف هستند با حساسیت اجرای این مصوبه  را در دستور  کار قرار دهند.

وی ادامه داد: کنکور دانشگاه‌ها نیز باید در استان مرکزی برگزار شود و نحوه برگزاری این امتحانات پس از تصمیم گیری در ستاد کرونا اعلام می شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: نشست‌ها قرارگاه پدافند زیستی در این استان با نظم و مستمر برگزار می‌شود و نیاز است مصوباتتی که در این نشست‌ها تصویب می شود  در راستای پیشگیری با دقت از سوی فرمانداران، دبیرخانه ستاد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه اعمال و نظارت شود.

آقازاده افزود: دوایر دولتی ، اعضای شورای تامین و دانشگاه علوم پزشکی باید با تلاش مضاعفی وظایف خود را در قبال مصوبات ستاد مقابله با کرونا پی بگیرند و دانشگاه علوم پزشکی  استان باید برای دستگاه‌هایی که تکالیفشان را برای مقابله با کرونا به درستی انجام نمی دهند برای اعلام جرم به دادگستری ارجاع دهد.

وی ادامه داد: آرامستان اراک براساس مصوبه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی از یک ماه گذشته باید بسته می‌شد در صورتی که اکنون باز است و شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.

استاندار مرکزی با یادآوری تاکید مقام معظم رهبری در خصوص رعایت مسایل بهداشتی و رعایت مصوبه‌های ستاد ملی کرونا ،گفت: رعایت نشدن مقررات و مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از سوی افراد و دستگاه‌ها از نظر قانونی و شرعی جرم است و متخلفان باید پاسخگو باشند.

آقازاده افزود: صحبت کردن در خصوص مقابله با ویروس کرونا کافی نیست و همه مردم و مسئولان استانی برای مقابله با این ویروس باید اقدامات عملیاتی انجام دهند.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت بهداشت در دوایر دولتی  و آرامستان‌ها ی کشور خوب توصیف کرد در صورتی که وضعیت بهداشتی این اماکن در استان مرکزی مناسب نیست.

استاندار مرکزی یادآورشد: هرسال آیین‌های باشکوهی در ایام محرم و صفر برگزار می‌شود اما امسال با توجه به شیوع کرونا در کشور و این استان و مقابله با بیماری کووید ۱۹ به فرموده مقام معظم رهبری این آیین‌ها  باید متفاوت بوده و همراستا با مصوبات ستاد ملی کرونا برای آن‌ها تصمیم سازی شود.

آقازاده گفت:  رعایت نشدن ضوابط بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا از سوی افراد و دستگاه‌ها و به خطر انداختن جان مردم خیانت به کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.