رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان از واکسینه شدن ۸۴ هزار راس دام در این شهرستان علیه بیماری‌های مختلف خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان گفت: ۸۴ هزار راس دام در این شهرستان امسال علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

به گزارش جماران، دکتر رضا رضایی روز یکشنبه به مناسبت هفته دامپزشکی افزود: این دام‌ها علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری‌های لمپی اسکین، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری واکسینه شدند.

وی ادامه داد: ۹ هزار و ۴۶۸ مورد بازدید و مراقبت فعال در راستای مقابله با بیماری تب برفکی، ۳۱۳ مورد مواقبت فعال لمپی اسکین و ۱۰۵ مورد نمونه سرمی تست مشمشه در این مدت در شهرستان کمیجان اخذ و به آزمایشگاه مرجع ارسال شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان اظهارداشت: ۳۱۱ مورد بازدید امسال از مراکز عرضه مواد خام دامی از جمله قصابی‌ها و مرغ فروشی‌های شهرستان کمیجان انجام گرفت و ۸۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی از سطح این مراکز کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رضایی گفت: اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه نیوکاسل، نظارت و نمونه‌گیری میکروبی  از هشت واحد صنعتی و سنتی گاو شیری، بازدید از هشت واحد زنبورستان شهرستان و بازدید از استخرهای ۲ منظوره پرورش ماهی شهرستان که نسبت به رهاسازی بچه‌ماهی قزل آلا اقدام کرده‌اند از دیگر اقدامات این شبکه در سال جاری بوده‌است.

وی افزود: ۲۱ تن گوشت قرمز شامل پنج تن و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز و ۱۶ تن گوشت گاو و گوساله در سه ماه امسال با  کشتار۲۴۱ راس دام سبک و ۵۵ راس دام سنگین در کشتارگاه‌های دام شهرستان کمیجان به دست آمد و پس از بازرسی و تایید سلامت لاشه در سطح شهرستان توزیع شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان ادامه داد: لاسه سه راس دام سبک و ۶۵ کیلوگرم احشای دام به‌دلیل لاغری و بیماری غیرقابل مصرف تشخیص و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.