فرمانده سپاه ناحیه خمین از توزیع 6 هزار و 300 بسته معیشتی در میان نیازمندان این شهرستان خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه خمین با اشاره به توزیع 6 هزار و 300 بسته معیشتی در میان نیازمندان این شهرستان، گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ خانواده نیازمند در این شهرستان شناسایی شدند که ۶ هزار و ۷۰۰ مورد تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و  ۶ هزار مورد  تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند.

به گزارش جماران، سرهنگ پاسدار محمدمهدی میرهادی در سومین مرحله از رزمایش کمک مومنانه در مصلای امام خمین با اشاره به توزیع 6 هزار و 300 بسته معیشتی در میان نیازمندان این شهرستان، گفت: ارزش ریالی این بسته های معیشتی ۱۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است که از سوی سپاه و خیران تامین شده‌است.
وی بیان کرد: بسته‌های معیشتی بین ساکنان مناطق حاشیه نشین، کارگران روزمزد، اصنافی که باتعطیلی مواجه شدند و سایر نیازمندان توزیع شد.
فرمانده سپاه ناحیه خمین ادامه داد: ۱۲ هزار و ۷۰۰ خانواده نیازمند در این شهرستان شناسایی شدند که ۶ هزار و ۷۰۰ مورد تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و  ۶ هزار مورد  تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند.
وی گفت: در مرحله نخست این رزمایش که از اول تا ۲۰ فروردین برگزار شد بسته های معیشتی و اقلام بهداشتی بین یکهزار و ۳۰۰ خانواده توزیع شد ولی  اوج رزمایش کمک مومنانه پس از  فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی نیمه شعبان بود و این مرحله از ۲۱ فروردین امسال تا هفتم خرداد ادامه پیدا کرد.
سرهنگ پاسدار میرهادی اضافه کرد: در مرحله دوم از رزمایش چهار هزار و ۳۰۰ خانواده نیازمند آسیب دیده از کرونا تحت پوشش کمکهای بسیج و نهادهای اجتماعی قرار گرفتند و آخرین مرحله رزمایش کمک مومنانه روز جاری و با توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند برگزار می شود.

رزمایش کمک مومنانه مبتنی بر آموزه‌های دینی است
امام جمعه خمین نیز در این رزمایش گفت: رزمایش کمک مومنانه مبتنی بر مبانی و آموزه‌های دینی و یک الگوسازی کامل در بین آحاد مختلف جامعه با هدف کمک به یکدیگر است که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن بخش‌هایی از جامعه، اجرا شد. 
حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور با اشاره به اینکه حمایت از نیازمندان در آموزه های دینی بسیار سفارش شده، افزود: در توزیع کمک‌ها باید کرامت انسانی و آبروی افراد نیازمند حفظ شود.
رزمایش مواسات یا کمک مومنانه به فقرا و آسیب دیدگان ناشی از تعطیلی های دوره مقابله با بیماری کرونا، با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سراسر کشور اجرا شد.
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.