فاطمه سیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از رشد طرح‌های تحقیقاتی در بخش مامایی جنوب کرمان ابراز خرسندی کرد و افزود: از ابتدای سال جاری ۲ طرح تحقیقاتی مامایی در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصویب شده و هم اکنون در حال اجراست.

وی بر به‌روز بودن تحقیقات در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تاکید کرد و گفت: در شرایط کرونایی کشور اعضای هیات علمی مامایی این دانشگاه دو طرح تحقیقاتی در زمینه کرونا با موضوع بررسی پیامدهای پریناتال (بارداری) در زنان مبتلا به کووید ۱۹ و بررسی وضعیت سلامت روان در مادران باردار بستری در بخش‌های کرونا به تصویب رسانده‌اند که هم اکنون در حال اجرا است. 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه ۱۵ اردیبهشت‌ماه مصادف با روز جهانی ماما است ادامه داد: این روز فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت و جایگاه مامایی در نظام سلامت ملی و تجلیل و قدرانی از خدمات خالصانه و زحمات بی شائبه این قشر صبور و مخلص است.

وی شغل مامایی را خلق باشکوه‌ترین لحظات زندگی عنوان کرد و این روز را به تمامی اعضای جامعه مامایی سراسر کشور خصوصا فعالان منطقه جنوب کرمان تبریک گفت.

سیدی تصریح کرد: جامعه مامایی به عنوان یکی از اعضای خانواده پزشکی کشور، به واسطه مهارت، دانش، ایثار، اخلاص و معنویات خویش که همواره نوید بخش حیات، نشاط و سلامت برای خانواده‌های ایرانی بوده و به ویژه با توفیقات چشمگیر و خدمات ارزنده در راستای تأمین سلامت مادر و کودک، مایه مباهات نظام سلامت به شمار می‌آید.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جنوبی کرمان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۵۹۵۷ نفر رسیده است.

 تاکنون ۴۵۳ هزار و ۳۸۶ آزمایش تشخیص ویروس کرونا در کشور انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.