به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمد فهمیده قاسم‌زاده شامگاه یکشنبه با حضور در آئین تودیع و معارفه مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید باید بتوانیم با تاسی از فرهنگ غنی دفاع مقدس در این حوزه گام برداریم و باید قوی باشیم و در راستای تحقق شعار سال تلاش کنیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان کرد: همان‌طور که در چهل سالگی پیروزی انقلاب با بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری که حال، گذشته و آینده انقلاب را ترسیم کردند، در این چهلمین سالگرد حماسه یادگار پیروزی و قله پرافتخار، فرهنگ دفاع مقدس را از سوم خرداد تا ۴۳ هفته برابر دستور العمل ستاد کل را برای خود و نسل آینده ترسیم کرده و به امانت بسپاریم.

سرتیپ فهمیده عنوان کرد: دوران طلایی تاریخ تشیع پس از قرن‌ها مبارزه با پیروزی انقلاب اسلامی ظهور کرد و ارمغان بزرگ ولایت فقیه از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد است که در طول مبارزه تشیع، ولایت فقیه به‌عنوان بخش طلایی تاریخ آن محسوب شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: خداوند دفاع مقدس را به مردم اعطا کرد و امام راحل به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک فرهنگ دفاعی و ارزشمندی آفریدند؛ ایشان پیش از آغاز جنگ ارتش را اسلامی و مردمی دانسته و برای نخستین بار ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین سال ۵۸ مشروعیت پیدا کرد.

به گفته فهمیده قاسم‌زاده، امام راحل در دوم اردیبهشت ماه سال ۵۸ سپاه پاسداران و پنجم آذر ماه همان سال فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و پیش از آغاز جنگ همه مردم را برای دفاع از ارزش‌های دین پای کار آوردند و این آرزوی دیرینه تاریخ تشیع بود و دفاع مقدس این ارزش را حفظ کرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: شهید والا مقام شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یادگار دوران دفاع مقدس در جوانی، دفاع مقدس را قله افتخار و ماندگار می‌دانست و این نهضت مقاومت و جبهه مقاومت در مقابل استکبار جهانی در ادامه حرکت بسیار ارزشمند دفاع مقدس است.

فهمیده قاسم‌زاده با اشاره به سالروز فرارسیدن عملیات بیت‌المقدس، گفت: این عملیات در سال ۶۱ به عنوان بزرگ‌ترین عملیات دفاع مقدس محسوب می‌شد و شامل چهار عملیات مهم از قبیل طریق‌القدس، ثامن‌الائمه، فتح‌المبین و بیت‌المقدس بود و رزمندگان دشمن را در هشت سال دفاع مقدس در این عملیات‌ها به‌طور کامل بیرون راندند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما تا ۳۰۰ سال می‌توانیم از فرهنگ غنی دفاع مقدس استفاده کنیم و امروز به‌دلیل این موهبت به خود می‌بالیم و خدا را شاکریم که توانستیم با فضل خداوند از پیروزی انقلاب اسلامی، ارمغان ولایت فقیه، دفاع مقدس و جبهه مقاومت برخوردار باشیم.

فهمیده قاسم‌زاده افزود: با هندسه اقتدار کشور یعنی فرمایشات مقام معظم رهبری، ولایت‌فقیه، نیروهای مسلح آماده و پا در رکاب، مردم بصیر و آگاه همیشه در صحنه، این انقلاب همان‌طور که در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده، به حضرت ولی‌عصر (عج) سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس متعلق به همه مردم بوده و برای همین ماندگار است، تصریح کرد: تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی به‌عنوان یک مرکز فرهنگی باید در اولویت قرار بگیرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئول، خادم، هماهنگ‌کننده و حمایت‌کننده هستیم و در این راستا ۲ رسالت مهم جلوگیری از تحریف و فراموشی را بر عهده داریم.

به گزارش مهر، در این مراسم غلامرضا کریمی به‌عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی منصوب شد و پیش از این مصطفی مشایخی این سمت را عهده‌دار بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.