سیدعلی آقازاده عصر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: با توجه به محدودیتهای منابع مالی ملی و استانی، بهره گیری از ظرفیت خیران و صاحبان صنایع در تکمیل باغ موزه دفاع مقدس ضروری است.
وی ادامه داد: استان مرکزی در دفاع مقدس و جان‌فشانی رزمندگان اسلام، ظرفیت بالایی در کشور دارد که می طلبد مسئولان اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نسبت به شناسایی این قشر تلاش کنند و استانداری نیز آماده کمک برای جذب کمک‌ها است
استاندار مرکزی بیان کرد: ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان بیش از ۱۱ سال متوقف شده بود اما هم اکنون پیشرفت قابل توجهی دارد و تلاش می شود تا بهمن ماه امسال محوطه سازی و نمای این طرح به پایان برسد.
آقازاده اضافه کرد: ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی با کمترین اعتبار ممکن آغاز و اگر هماهنگی، همدلی و مشارکت گسترده دستگاههای دولتی نبود بدون شک موفقیت های کنونی بدست نمی آمد و این نشان از روحیه انقلابی و توجه ویژه مدیران استان به ارزش های ناب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.
استاندار مرکزی اظهار داشت: با تمام زحماتی که بدنه مدیریتی استان برای ساخت و تکمیل باغ موزه و برگزاری هرچه با شکوهتر کنگره ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان متحمل شد اما نسبت به برخی از مدیران استان به خصوص معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این خصوص کم لطفی شد.
آقازاده گفت: باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی با همدلی و انسجام دستگاه های مختلف اجرایی به پیشرفت قابل قبولی دست یافته و این انسجام باید تحت هر شرایطی حفظ شود و هیچ کس نباید مدیری را خواسته یا ناخواسته متهم کند. 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس استان بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روند تکمیلی این طرح فرهنگی با جدیت دنبال می شود.
مصطفی مشایخی افزود: دیوار حائل با ۷۵ درصد، اجرای سنگ فرش محوطه ۵۰ درصد، فضای سبز ۵۰ درصد، اجرای بلوک ۹۰ درصد، اسکلت بلوک ۹۵ درصد، آلمان اصلی طرح ۹۰‌درصد، ساختمان گالری ۵۰ درصد و اجرای مخزن آب فضای سبز باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار داشت: هم اکنون بخش‌های نگارخانه، باغ ایرانی، کانال ارتباطی، یادمان شهدا، فضای سبز، ساختمان اداری، اسنادی و سالن آمفی‌تئاتر مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و عملیات محوطه‌سازی این طرح فرهنگی نیز از سوی شهرداری کلانشهر اراک در حال انجام است.
مدیرکل بنیاد حفظ‌ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار داشت: بخش دوم باغ موزه استان نیز شامل مجموعه گالری‌ها است که عملیات اجرایی آن کلید خورده و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد واعتبار مورد نیاز بیشتر برای این بخش باید تامین شود.
مشایخی اضافه کرد: مجموعه گالری باغ‌موزه دفاع مقدس در ۴۲ غرفه طراحی شده که اسناد و عکس‌های نقش استان مرکزی در بخش‌های مختلف صنعتی، خدماتی و پشتیبانی مردمی در هشت سال دفاع مقدس در آن به نمایش گذاشته می‌شود.
باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع طراحی شده که هشت هزار متر مربع آن زیربنای فرهنگی است.
استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.