سید«علی آقازاده» روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان مرکزی افزود: ۵۵ میلیارد ریال این اعتبارات امسال از محل منابع ملی و هفت میلیارد ریال از محل اعتبار استانی برای تکمیل و بهره برداری از این طرح فرهنگی مهم در استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر دانشجو، مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان در مدت ۲ ماه گذشته از قسمت‌های مختلف باغ موزه استان مرکزی بازدید کرده اند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: باغ موزه استان مرکزی از جمله مراکز مهم و تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی برای آشنایی نسل جوان جامعه با آرمان های انقلاب و امام (ره) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به شمار می‌رود.

آقازاده، تامین نیازهای باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی را تا پایان دی‌ماه جاری از برنامه‌های مهم دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد و افزود: محوطه باغ موزه دفاع مقدس این استان با حضور یکی از مسوولان ملی همزمان با دهه مبارک فجر بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: چهار هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف دانش ‌آموزی و دانشجویی استان در ۲ ماه اخیر از آثار هنری و تصاویر شهدای والامقام این استان در نگارخانه و سالم آمفی تئاتر موزه دفاع مقدس استان بازدید کرده‌اند.

«مصطفی مشایخی» افزود: تجهیز و آراستگی باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی همزمان با عملیات ساخت این طرح در بخش موزه از سوی۲۲ دستگاه دولتی، نظامی و خصوص استان انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون آثار ۴۰۰ شهید والامقام استان مرکزی و تجهیزات سنگین و نیمه سنگین در درون و بیرون از استان جمع‌آوری و در ساختمان گالری و باغ موزه دفاع مقدس انبار شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: محوطه باغ موزه دفاع مقدس استان همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد و به‌صورت پارک عمومی با رویکرد دفاع مقدس در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

مشایخی خاطرنشان کرد: تکمیل طرح باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی و اجرای آب‌نما و نورپردازی این طرح نیازمند ۸۰ میلیارد ریال اعتباراست.

باغ‌موزه دفاع مقدس استان مرکزی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع طراحی شده که پنج هزار متر مربع آن زیربنای فرهنگی است.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.