سرهنگ محمد حسن سلامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات ساخت موزه فرهنگی دفاع مقدس سمنان به عنوان یکی از طرح‌های ملی تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با اداره کل آموزش و پرورش، حوزه‌علمیه و نیروی انتظامی برای بازدید از موزه فرهنگی دفاع مقدس انجام شد که این طرح مهم در نیمه دوم امسال اجرا می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: دانش آموزان امسال بیش از پنج میلیون بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان انجام خواهند داد.

سلامی تصریح کرد: عبور سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر از جاده‌های استان سمنان ظرفیت قابل توجه برای رونق گردشگری مذهبی و دفاع مقدس است که با رفع مشکلات زیرساختی می توان از مرکز فرهنگی دفاع مقدس نهایت بهره معنوی را برد.

وی اضافه کرد: در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان امکان اسکان گردشگر به صورت موقت در دستور کار است و با تخصیص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر استانی سال گذشته رئیس جمهوری به استان برای موزه‌آرایی این مرکز ارزشی اقدام می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: هماهنگی‌هایی با اداره کل راه و شهرسازی استان برای هدایت مسافران از جاده اصلی به سمت مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام شده که این طرح با رفع مشکلات زیرساختی به زودی اجرایی می شود.

ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان در سفر سال ۱۳۸۵ رهبر معظم انقلاب به استان تصویب و در ۱۳۸۷ عملیات اجرایی آن در ۱۲۰ هزار متر مربع آغاز شد.
استان سمنان در دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.