به گزارش ایرنا، سید« علی آقازاده» روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: ۵۰ میلیارد ریال سال گذشته در باغ موزه این استان هزینه شد و به همین میزان اعتبار امسال از محل اعتبارات ملی، استانی و اعتبارت برگشتی (اعتباراتی که سایر دستگاه ها نتوانسته اند جذب کنند) برای این موزه هزینه می شود.

وی ادامه داد: با تلاش سایر دستگاه های اجرایی و سپاه روح الله استان مرکزی عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در زمینه های مختلف محوطه سازی، ساختمان و تجهیزات در حال انجام است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بازسازی، بهسازی و مرمت مصلی بیت المقدس اراک نیز که در مدت ۲۰ سال گذشته فعالیت عمرانی در آن انجام نشده از ۶ تا هفت ماه گذشته آغاز شده و تا یک ماه آینده و زمان برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید پذیرای مردم و خانواده شهدای این استان است.

آقازاده افزود: با بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی تمامی اسناد، آثار و اشیای متعلق به شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس استان در داخل استان و خارج از استان جمع آوری و در این موزه نگهداری می شود.

وی ادامه داد: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس با جمع آوری اشیاء و آثار شهدای انقلاب و دافع مقدس نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و جامعه به همراه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: زیر ساخت ها و فضاسازی های باغ موزه دفاع مقدس این استان با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مدت ۵۱ روز گذشته به ۷۵ درصد رسیده است.

« مصطفی مشایخی » افزود: ۵۹ نقطه المان شهدا در استان مرکزی وجود دارد که ۷۶ درصد آنها کامل شده است .

وی ادامه داد: پیکر پاک ۱۲ شهید گمنام سال گذشته به استان مرکزی منتقل شده است که یادمان آنها انجام نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یک شهید گمنام نیز امسال در شهر امیرکبیر اراک به خاک سپرده شده که مقرر شده یادمان این شهید والامقام توسط مسئولان این شهر ساخته شود.

مشایخی گفت: کتاب نقش ۶ دستگاه اجرایی استان مرکزی در دفاع مقدس تهیه شده و ۲۳ دستگاه نقش خود در دفاع مقدس را به این اداره کل تحویل داده اند و ۲۴ دستگاه تا پایان شهریور تحویل می دهند.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والا مقام تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

۱۹۵۵/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.