نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در طول تاریخ انقلاب‌های زیادی برپا شد که برخی از آنها در آغاز دچار شکست، انحراف، دگردیسی، عقب گرد و ارتجاع شدند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه به مناسبت 12 مرداد سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در جمع اعضای این شورا افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلابی سیاسی و اقتصادی نیست بلکه انقلابی ویژه و جامع برخاسته از دین خدا و اسلام است و آمده بشریت را در مسیری منطبق برخواسته ها، فطرت و شکوفایی قرار دهد.

وی  اضافه کرد: در طول تاریخ بسیاری از انقلاب‌ها و تمدن ها دچار بحران شدند و بسیاری برای جبران عقب ماندگی های اقتصادی خود به دنبال استعمارگری بودند.

صفایی بوشهری گفت: انقلاب اسلامی ایران به گواه بسیاری از شخصیت‌های جهانی انقلابی فوق العاده از جنس نهضت انبیاء است و باید قدر آن را بدانیم.

وی تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقشی مهم در جریان شناسی شناختی انقلاب دارد و استقلال، پیشرفت و توسعه از مهمترین اقدام های انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بوشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران در 40 سال گذشته جنگ، تحریم، ترور، جنگ‌های نیابتی، بی تجربگی و سوء مدیریت‌ها را پشت سر گذاشت ولی با وجود همه این سختی ها باز هم امروز به پیشرفت و توسعه قابل توجهی دست یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت انجام تحلیل های علمی و واقع بینانه در باره رشد فزاینده منابع انسانی افزود: در گذشته قدرت و مسئولیت‌ها در اختیار افراد خاص بود اما امروز تمام پست‌ها در مراکز مدیریتی متعلق به مردم است و همه انتخاب‌ها برمبنای آزادی و دموکراسی انجام می شود.

صفایی بوشهری گفت: با وجود دشمنی ها اما امروز استقلال و توسعه در حوزه علم و فناوری و شکوفایی در عرصه زیرساخت‌ها در حال انجام است در این شرایط ایجاد خط مقاومت و توسعه و پیشرفت ضروری است.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی 40 سال است در مقابل ایران ایستاده است ما نیز باید انقلابی و پیشرفته فکر کنیم و به عنوان مومن مسلمان  انقلابی باید پای کار باشیم.

صفایی بوشهری یادآور شد: هدف از راهپیمایی 22 بهمن اعلام خاستگاه انقلابی مردم، روز 9 دی بیان اینکه پای ولایت و انقلاب هستیم و روز قدس به عنوان اینکه نگاه ما فراملی و برای نجات بشریت است.

وی گفت: در طول سال باید انقلاب اسلامی به جامعه معرفی و آرمان ها و ارزش‌های انقلاب حفظ شود.

 صفایی بوشهری تاکید کرد: شورای هماهنگی انقلاب اسلامی قوه عاقله و مدیر عرصه ارائه شکل صحیح آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب است.

امام جمعه بوشهر گفت: این استان در ارتباط با حوزه انقلاب و حفظ آثار عقب است و تنها استانی است که موزه دفاع مقدس، موزه انقلاب اسلامی، موزه تخصصی انقلاب، موزه رسانه در انقلاب اسلامی ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه درحوزه شناختی مقاومت در استان کمبودهایی احساس می شود تشکیل بانک اطلاعاتی قوی در این زمینه ضروری است.

صفایی بوشهری گفت: نگاه ما باید تاریخ مدارانه باشد و همه چیز در مورد انقلاب را برای آیندگان حفظ کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: یکی از رسالت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ترویج و تحکیم اصول انقلاب اسلامی است که در این تلاش می شود با همکاری مردم کتابخانه‌ای تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی در استان راه‌اندازی شود.

حجت الاسلام یوسف جمالی افزود: علاقمندان می‌توانند اگر کتاب و نوشته‌ای با موضوع انقلاب اسلامی دارند در اختیار شورای هماهنگی انقلاب اسلامی قرار دهند.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی انقلاب اضافه کرد: مردم می توانند عکس، فیلم و اسناد مربوط به روزهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب را به دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها تحویل دهند.

جمالی ادامه داد: آثاری که علاقمندان به شورا تحویل می دهند بعد از الکترونیکی شدن به آنها برگردانده می شود.

وی اضافه کرد: تشکیل کارگروه پژوهشی برای انجام کارهای علمی، استفاده از ظرفیت حوزه ها و دانشگاه‌ها در مسیر ترویج و تحکیم نظام ولایی از جمله دیگر برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهن‌ترین نهاد انقلابی است که وظیفه تقویت، تحکیم ارزش‌ها، ارکان اسلامی و تحقق آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را برعهده دارد.

6047/6043

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.