«احمد اسدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مشاغل در زمینه پرورش دام سبک و سنگین، پرورش ماهی، تولید عسل، چوب، ایجاد گلخانه و تولید  پوشاک بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۲ هزار متقاضی از خمین در طرح سحاب ثبت نام کردند، اظهار داشت: پرونده یک‌هزار و ۲۳۴ نفر آنان در کارگروه توسعه روستایی تایید شده است و ۸۰۰ نفر در سامانه ثبت‌نام شدند. 
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در خمین اظهار داشت: اجرای این طرح در ۷۱ روستای دارای بیش از ۵۰ خانوار خمین پیگیری شده و متقاضیان در ۵۴  روستا توانستند در سامانه ثبت‌نام کنند.
اسدی گفت: ۴۰۰ پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال به ۲ بانک عامل معرفی شده است.
وی بیان کرد: اقدامات دریافت تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت در روستاهای خمین در مدت سه ماه انجام شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در خمین تصریح کرد: سهمیه اشتغالزایی طرح‌های بنیاد برکت این شهرستان برای  سال آینده ۳۰۰  مورد است که با توجه به آمار بالای بیکاری در زادگاه امام راحل و وجود ۴۰۰ متقاضی که در سامانه ثبت نام نشدند نیاز است که  سهمیه اشتغال به یک‌هزار نفر افزایش پیدا کند.
اسدی افزود: شیوه پرداخت تسهیلات اشتغالزا در سال جاری از سوی بنیاد برکت اعلام نشده است و این تسهیلات امسال به متقاضیان روستایی دارای بیش از ۱۰۰ خانوار پرداخت می‌شود. 
وی بیان کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای هر طرح اشتغال‌زای فردمحور در مناطق روستایی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پایین پرداخت می‌کند.
مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در خمین افزود: طرح‌های اشتغال‌زای فردمحور در بخش‌های مختلف از جمله صنایع‌دستی، پرورش قارچ، دام سبک، پرورش شتر، پرورش زنبور عسل، ماکیان و بوقلمون، ماهیان سردآبی، نجاری، تولید کیف، کفش و پوشاک، قالی‌بافی و گلخانه حمایت مالی می‌شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۰ هزار نفر آن در هفت دهستان و ۲ بخش ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.