« احمد طهرانی » روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خمین با اشاره به افزایش قیمت آجری، شن و ماسه و بتن در این شهرستان افزود: تا زمانی که نرخ جدید این مصالح ساختمانی اعلام شود، هرگونه افزایش قیمت تخلف است.
وی بیان کرد: به منظور آگاهی مردم و جلوگیری از گران‌فروشی این مصالح، قیمت‌های مصوب باید در مراکز فروش این مصالح نصب و در فضای مجازی اطلاع رسانی  شود. 
فرماندار خمین ادامه داد: در اجرای طرح ویژه نظارت بر اصناف در ماه مبارک رمضان شرایط  سخت اقتصادی که بر معیشت شهروندان حاکم است مورد توجه قرار گیرد.
طهرانی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت در ارائه خدماتی نظیر حمل و نقل عمومی درون و شهری و برون شهری نظارتها باید افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به توزیع سبد معیشتی بین پنج هزار خانواده نیازمند دررزمایش مساوات و کمک مومنانه در خمین گفت: ۵۰ درصد از کالاهای اساسی که توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جذب شده برای این سبدهای معیشتی استفاده شود.
طهرانی همکاری اصناف خمین در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند را مناسب بیان کرد و افزود: اصناف شهرستان برخلاف خسارت‌های این ویروس براساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا رفتار کردند.
وی ادامه داد: فعالیت اصناف به معنای پایان بیماری کووید ۱۹ نیست و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای اصناف ضروری است.

فرماندار خمین گفت: دیده نشدن بازار فروش محصولات کشاورزی در بلند مدت ضعفی جدی در حوزه کشاورزی است چراکه کشاورزان در هر سال باید برای کاشت   محصولاتی که بازار فروش دارند، تشویق شوند.

طهرانی ادامه داد: کشاورزان براساس یک سنت و بدون توجه به ظرفیت‌های شهرستان محصولی را می کارند که در سال گذشته بازار فروش خوبی داشته است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین نیز در این ستاد گفت: ۵۰ تن برنج ، ۲۰ تن گوشت منجمد، شکر و روغن برای توزیع در این شهرستان در ماه مبارک رمضان جذب شده است.  
« محمدرضا سلیمانی » افزود: در راستای اجرای طرح نظارتی ماه مبارک رمضان هم اکنون ۲ گروه بازرسی در سطح شهرستان فعال هستند.
وی ادامه داد: قیمت آجر، شن و ماسه بر خلاف قیمت تعیین شده ۵۰ درصد افزایش یافته و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد و ۶ هزار واحد صنفی در آن فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.