به گزارش ایرنا، حامد قربانی سه شنبه شب در نشست ستاد تنظیم بازار گناباد با انتقاد از چند نرخی بودن قیمت شیر در این شهرستان وجود واسطه ها را از مهمترین دلایل آن دانست و افزود: باید با نظارت بیشتر ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، شیر به قیمت ثابت به دست مصرف کننده برسد.
وی اظهار داشت: بخش اعظم شیر تولیدی در گناباد به صورت خام به دیگر استانها منتقل می شود و به جای آنکه تولید کنندگان این شهرستان از یارانه شیر منتفع شوند، واحدهای تولیدی دیگر استانها از مزایای آن استفاده می کنند.
وی گفت: اگر بر عرضه و قیمت شیر نظارت نشود، این ماده اساسی با افزایش قیمت به تدریج از سبد مصرف خانواده ها خارج می شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد نیز گفت: به دنبال التهاب در بازار و افزایش قیمتها از 13 مرداد ماه امسال تاکنون 38 گشت مشترک با حضور مسئولان و دست اندرکاران ذیربط و 802 فقره بازرسی از نحوه توزیع کالا و خدمات در این شهرستان انجام شده که در نتیجه آن 77 فرم تخلف شامل گران فروشی و کم فروشی به ارزش 216 میلیون ریال برای متخلفان صادر و به مراجع قضایی ارسال شده است.
هادی ایزدی، توزیع بیش از یکصد تن کالای اساسی نظیر برنج، شکر، روغن، گوشت قرمز و سفید و 6 هزار و 419حلقه لاستیک وسایل نقلیه سواری و سنگین به نرخ تعادلی را از جمله اقدامات برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان در گناباد ذکر کرد.
وی افزود: همچنین برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز و لاستیک، تا اطلاع ثانوی از خروج دام زنده و لاستیک از این شهرستان به دیگر نقاط جلوگیری می شود.
شهرستان 88 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.