«محمدتقی آبایی هزاوه» روز شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در اراک افزود: در این مدت هفت هزار و ۹۶۰ نفر در استان مرکزی برای دریافت بیمه بیکاری در استان مرکزی ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل، حدود ۶۰۰ نفر بوده است.

وی بیان کرد: از این تعداد، ۶ هزار و ۹۹۰ نفر در مرحله نخست، مشمول بیمه کاری شدند که از این تعداد سه هزار و ۴۰۰ نفر به دلیل حوادث غیرمترقبه از جمله ویروس کرونا به جمع بیکاران استان مرکزی اضافه شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات دولت، به مشمولان بیکار حوادث غیرمترقبه یک تا سه ماه حقوق بیمه بیکاری پرداخت می‌شود و کارفرمایان پس از این مدت باید این افراد را به کار گیرند و اگر در مدت زمان تعیین نشده این افراد به کار گرفته نشدند، می‌توانند موارد لازم را از طریق هیات‌های حل اختلاف پیگیری کنند.

آبایی هزاوه عنوان کرد: ۲۵ شرکت تولیدی استان مرکزی زودتر از موعد کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند اما تمام این واحدها مجدد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۲۰۷ هزار کارگر بیمه شده در استان مرکزی وجود دارد که جمعیت این قشر با احتساب خانواده‌ آنها به ۹۷۰ هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: ۶۵ درصد از جمعیت حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری این استان کارگری است و استان مرکزی در این راستا ۱۰ درصد از میانگین کشور بالاتر است.

آبایی هزاوه تصریح کرد: برنامه‌های هفته کار و کارگر امسال استان مرکزی به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت از سال‌های قبل برگزار می‌شود و رویکرد بیشتر به سمت برنامه‌های مجازی است.

وی اظهار داشت: دیدار جامعه کار و تولید استان مرکزی با استاندار مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازدید و تقدیر از بهداشت یاران خانه‌های بهداشت کارگری و کارگران آرامستان‌ها، غبارروبی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه مجازی عکس کار و کرونا،برگزاری مسابقات دارت و کاتا و تصویربرداری از این رقابت‌ها بدون حضور تماشاچی و قدردانی از کارگران خدماتی مراکز درمانی امام خمینی (ره)، ولیعصر (عج) و آیت‌الله خوانساری اراک، مهمترین برنامه‌های این هفته است.

وی بیان کرد: در طول هفته کارگر ۵۰۰ بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و موادضدعفونی کننده بین جامعه کار و تولید استان مرکزی و ۵۰۰ بسته نیز بین کارگران فصلی بیکار این استان که در طرح پاکسازی محیط زیست همکاری دارند، توزیع می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سال ۹۸ با وجود مشکلات اقتصادی، سال خوبی را سپری کرد و تعداد شرکت‌های دارای حقوق معوق این استان از ۵۱ شرکت در سال ۹۷ به ۲۷ شرکت رسید و تعداد کارگران دارای حقوق معوق استان مرکزی از پنج هزار و ۱۱۷ نفر به یک‌هزار و ۱۹۷ نفر کاهش یافت و تعداد ماه‌های حقوق معوق این قشر نیز از ۱۷۲ ماه در سال ۹۷ به ۸۶ ماه در سال ۹۸ رسید.

آبایی هزاوه تصریح کرد: کاهش سه دهم درصدی نرخ بیکاری، ایجاد ۱۵ هزار شغل شناسنامه‌دار و اعطای ۹۵ درصد از تسهیلات تخصیص یافته در بخش اشتغال روستایی از دیگر اتفاقات خوب پارسال در استان مرکزی است.

وی عنوان کرد: ۱۰۰ درصد برنامه‌های معاونت امور اجتماعی و ۹۵ درصد برنامه‌های سایر معاونت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در سال ۹۸ محقق شد و روابط عمومی و حراست این نهاد رتبه برتر دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در کشور به دست آورند.

هفته کار و کارگر از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت ماه نامگذاری شده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.