«محمدتقی آبایی هزاوه» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت مجاز اشتغال به کار اتباع خارجه تنها در شهرهای اراک، ساوه و دلیجان است و فعالیت در سایر شهرهای این استان ممنوع است.

وی بیان کرد: از مجموع کارت‌های کار صادر شده برای اتباع خارجی در این استان، یک‌هزار و ۳۰۵ کارت در اراک، سه هزار و ۲۱۸ کارت در ساوه و ۸۶۴ کارت در دلیجان بوده است و کارت‌های موقت تمدید و صادر شده نیز  مربوط به کشورهای افغانستان و عراق بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: کارفرمایان تنها مجوز به‌کارگیری اتباع خارجی مجاز را دارند و آن دسته از کارفرمایانی که به این موضوع توجه نکنند و اتباع غیرمجاز را به صورت موقت، دایمی و روزمزد به کارگیرند و به هر نحو از خدمات آنها استفاده کنند بر اساس مقررات مورد پیگرد قانونی می‌گیرند.

آبایی هزاوه تصریح کرد: مبلغ جریمه به کارگیری اتباع غیرمجاز در سال جاری روزانه، سه میلیون و ۵۹ هزار و ۴۵ ریال است و این مبلغ پنج برابر حداقل حقوق روزانه است.

وی بیان کرد: کارفرمایانی که به موارد قانونی در خصوص به‌کارگیری اتباع خارجه توجه نکنند، در صورت تکرار تخلف، جریمه هر روز برای آنها ۲ برابر می‌شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و فعالیت اتباع خارجه مجاز در این استان تنها در شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.