«محمدتقی آبایی‌هزاوه» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین تعداد این کارگاه‌ها با هشت هزار و ۱۹۶ واحد دارای یک نفر کارگر، چهار هزار و ۵۸۱ کارگاه با ۲ نفر کارگر و ۲ هزار و ۵۷۵ کارگاه بین ۱۱ تا ۵۰ کارگر دارد و ۷۵۱ کارگاه فعال زیر پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی دارای بیش از ۵۰ نفر کارگر است.

وی بیان کرد: تعداد بیمه‌شدگان اجباری مشمول ماده ۱۴۸ قانون کار این استان نیز بر اساس آخرین آمار تا اسفندماه سال ۹۸ به ۲۰۶ هزار و ۳۶۱ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه قبل ۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد:  این استان سال گذشته در حوزه کارگری وضعیت خوبی داشت و بسیاری از مشکلات واحدهای بزرگ این استان گره‌گشایی شد و امید است در سال جدید نیز توفیقات خوبی با حضور کارگران توانمند این استان در راستای تحقق جهش تولید رخ دهد.

آبایی هزاوه عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد در واحدهای تولیدی زیر پوشش قانون کار برای سال جدید ۲۱ درصد افزایش یافته و از ۱۵ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۱۰ به ۱۸ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۲۷۰ ریال رسیده است.

وی اظهار داشت: بن رفاهی کارگران نیز در سال جاری با افزایش ۱۱۰ درصدی از یک میلیون و ۹۰۰ هزار ریال به چهار میلیون ریال رسیده  و پایه سنوات نیز با ۱۵۰ درصد افزایش از ۷۰۰ هزار ریال به یک میلیون و ۷۵۰ هزار ریال رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: حقوق و مزایای کارگری نیز با احتساب کمک هزینه مسکن که یک میلیون ریال است ۳۳ درصد افزایش داشته است و به احتمال زیاد کمک هزینه مسکن با تصویب هیات وزیران افزایش پیدا کند که اگر این مهم نیز محقق شود افزایش حقوق کارگری به ۳۵ درصد می‌رسد.

آبایی هزاوه بیان کرد: یک کارگر مجرد با یک سال سابقه کار در سال جاری ماهانه باید ۲۵ میلیون ریال، یک کارگر متاهل با یک فرزند و یک سال سابقه کار ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال و یک کارگر متاهل با ۲ فرزند و یک سال سابقه باید ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال دریافت کند.

وی گفت: کارگران نقش مهمی در تحقق جهش تولید دارند و این قشر تاکنون در عرصه‌های مختلف از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و در سال‌های اخیر در بحث رونق اقتصادی و تولیدات داخلی توفیقات چشمگیری برای این مرز و بوم کسب کرده‌اند.

استان مرکزی دارای  ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.