به گزارش ایرنا، سید« علی آقازاده» روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان مرکزی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی سه‌شنبه هفته آینده به استان سفر می‌کند و موضوعات و مسایل مرتبط با این بخش و بنگاه‌های اقتصادی استان با حضور مقام ارشد این وزارتخانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«محمدرضا علایی» مدیرکل حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: برگزاری نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در استان‌ها رفع مشکلات و هماهنگی هرچه بیشتر این دستگاه ها را به همراه دارد.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی در این نشست گفت: نوسانات اقتصادی همواره مشکلاتی را در استان‌ های صنعتی به همراه داشته و این استان با ماهیت صنعتی در سال‌های اخیر مشکلاتی در این زمینه داشته است.

«محمدتقی آبایی هزاوه» بیان کرد: سوء‌مدیریت عامل اصلی بروز مشکل در شرکت‌های بزرگ استان مرکزی است و  این مشکلات به‌دلیل واگذاری غیرکارشناسی و رها شدن مشکلات این واحدها در سنوات قبل به وجود آمده است.

وی با یادآوری مشکلات کارگری در شرکت هپکو اراک افزود: مسئولان استان مرکزی حق را به کارگران داده و معتقد هستند که باید به مشکلات این قشر با جدیت پیگیری شود.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: کارگران هپکو باید مشکلات خود را در چارچوب قانون پیگیری کنند تا از سوءاستفاده دشمنان جلوگیری شود.

آبایی  در خصوص برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره )در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی خاطرنشان کرد:  ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمام توان برای خدمت و مشارکت در این کنگره آماده است.

وی ادامه داد: اجلاسیه ۲۶۹ شهید کارگری استان مرکزی ابتدای سال ۹۵ به‌عنوان نخستین برنامه این کنگره با همکاری اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و سپاه روح‌الله استان برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بازوان دولت هستندو رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار این اداره قرار دارد و اجازه سوء استفاده سیاسی داده نمی‌شود.

آبایی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود تحریم‌ها و نوسانات اقتصادی در سال جاری با تلاش مسئولان و دولت تدبیر و امید وضعیت اقتصادی کشور در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته است.

آبایی گفت: ۵۷ واحد صنعتی استان مرکزی درسال جاری  با ۱۶۴ ماه حقوق معوقه کارگری وجود دارد که شمار آن‌ها در مدت مشابه پارسال  ۶۴ شرکت ۲۴۰  ماه حقوق معوقه بوده است.

 وی ادامه داد: ۱۱ واحد صنعتی در سال جاری دارای یک ماه حقوق معوقه هستند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۲ مورد تجمع کارگری امسال در این استان وجود داشته که شمار آن‌ها در مدت مشابه پارسال ۱۸ مورد بوده است.

آبایی، از ایجاد ۲ هزار و ۵۴۷ شغل از ابتدای سال جاری تا کنون در استان مرکزی خبر داد و گفت: مشاغل ایجاد شده در مدت مشابه سال گذشته در این استان یک‌هزار و ۷۸۹ شغل بوده است.

 وی سامانه رصد، مشاغل خانگی و کاریابی را ملاک این مجموعه برای ایجاد اشتغال در استان عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: ۲ هزار و ۴۷۹ نفر در این استان برای دریافت مقرری در سال جاری به سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی معرفی شدند.

 آبایی ادامه داد: ۲هزار و ۴۴۴ مقرری‌بگیر بیکار در پنج ماه امسال در استان مرکزی ثبت شده که شمار این افراد در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۶۵۱ نفر بوده است.

وی گفت: ۸۵۵ مقرری‌بگیر بیکار امسال در این استان به کار برگشته‌ اند که تعداد این افراد در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۹ نفر بوده است و این مهم نشان از فعال‌سازی مجدد کارگاه های تعطیل در استان است.

آبایی افزود: ۲۵۳ بنگاه تعطیل در پنج ماه امسال در استان مرکزی وجود داشت که شمار این بنگاه‌ها در مدت مشابه سال گذشته ۴۵۳ عدد بوده است.

استان مرکزی به‌عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.