«محمدتقی آبایی هزاوه» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا سامانه‌ای به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir راه‌اندازی شده که متقاضیان باید به آن مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: اقدامات موثری در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا در حوزه روابط کار صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: استفاده از سامانه سخت و زیان آور برای ارایه درخواست به جای مراجعه حضوری برای متقاضیان سخت و زیان آور در نظر گرفته شده و اعتبار گواهینامه‌های ایمنی پیمانکاری و گواهینامه‌های تایید صلاحیت شرکت‌های خدماتی که اعتبار آنها در این زمان انقضا شده تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ تمدید شده است و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

آبایی هزاوه عنوان کرد: ضدعفونی کردن وسایل ایاب و ذهاب کارگران، لغو نشست‌های مجامع کارگری و کارفرمایی، نظارت و بازرسی بر موارد بهداشتی کارگاه‌ها، صدور مجوز مرخصی با حقوق برای کارگران دارای بیماری زمینه‌ای و داری مشکل از دیگر اقدامات است.

وی گفت: طی مکاتبه انجام شده با واحدهای اجرایی، حضور و غیاب اثر انگشتی  مقرری بگیران بیمه بیکاری که توسط کاریابی‌ها و ادارات اجرایی انجام می‌گرفته، متوقف شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: تمام نشست‌های مجامع از جمله تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تا ٢٠ فروردین ماه سال آینده تعطیل شده است.
آبایی هزاوه تصریح کرد: تشکیل نشست رسیدگی هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان مرکزی متوقف شده و تمام کلاس‌های آموزشی عمومی و تخصصی ایمنی نیز تا پایان سال جاری تعطیل شده است. وی گفت:  وسایل حفاظت فردی مناسب برای بازرسان کار تامین شده و نظارت بر کارگاه‌های کشور تشدید شده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی به کارفرمایان این استان ابلاغ شده و در صورت اشاعه ویروس کرونا در سطح استان و لزوم کاهش ساعات کار کارگران در محیط کار و یا احساس ضرورت تغییر در زمان شیفت کاری آنان به عنوان اقدام پیشگیرانه و کاهش مواجهه کارگران، با هماهنگی کمیسیون کارگری و شورای تامین استان مرکزی موضوع بررسی، و در مرحله اول با توافق کارگر و کارفرما و در مرحله بعد با تصویب شورای تامین استان اقدامات لازم به عمل آید.
استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و با دارا بودن حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک پایتخت صنعت ایران است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.