«محمدتقی آبایی هزاوه» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل‌دار استان مرکزی در سال جاری به ۳۷ واحد رسیده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۷۱ واحد بوده است.

وی بیان کرد: اکنون پنج هزار و ۵۶۵ کارگر استان مرکزی دارای حقوق معوق هستند که تعداد این افراد در مدت مشابه سال قبل به هشت هزار و ۶۴۵ نفر رسید و  تعداد کارگران دارای حقوق معوق این استان، ۳۶ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار این استان بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته در مجموع دارای ۱۳۸ ماه حقوق معوق هستند که آمار در مدت مشابه قبل ۲۳۸ ماه بوده و به کاهش ۴۲ درصدی رسیده است.

آبایی هزاوه تصریح کرد: حل مشکلات مختلف واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی با جدیت از سوی مقام‌های ارشد کشوری و این استان در حال پیگیری است و امسال رونق خوبی در بحث تولید استان مرکزی ایجاد شده است.

وی گفت: شرکت هپکو یکی از صنایع بزرگ کشور و از واحدهای دارای مشکل است که در چند سال اخیر و با واگذاری به بخش خصوصی دچار آسیب شده و برای حل مشکلات این واحد صنعتی واگذاری ۶۰ و ۷۲ صدم درصد از سهام آن از طریق فرا بورس در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ معاونت اداره کل توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان واگذاری سهام این شرکت بزرگ به شرکت‌های تعاونی و مردم وجود دارد که اقشار مختلف مردم نیز می‌توانند در این راستا شرکت تعاونی ویژه برای خرید سهام هپکو تشکیل دهند.

وی ادامه داد: شرکت‌های تعاونی و مردم علاقمند برای خرید این سهام می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس‌های اینترنتی WWW.ifb.ir،

WWW.ipo.ir شرکت فرابورس و یا سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران به نشانی WWW.codal.ir مراجعه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعاون با توانمندی بالایی که دارد می‌تواند مشکلات شرکت هپکو را گره‌گشایی کند و این شرکت بزرگ را به بهترین شکل ممکن راهبری و به جایگاه واقعی خود برساند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ است که به همین دلیل لقب پایتخت صنعت ایران را داراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.